Mag een provider ongestraft geld van mijn rekening innen wanneer in overgestapt ben naar een andere provider?

2 reacties

Op 25 jauari 2010 werd ik opgebeld door een dame van Online welke mij aanbood om,als ik een jaar bij Online zou blijven, 3 programma's krijgen welke ik voor mijn PC nodig had om te voorkomen dat mijn pc spam en andere narigheden ou krijgen.Dit gesprek is opgenomen als bewijsmateriaal.
Daar ik niet van plan was om bij Online te vertrekken, stemde ik daarmee in.
Omdat ik een andere vorm van TV in huis had aangeschaft, ben ik toch overgestapt op KPN. Ik ontving nadat ik Online een berichtje had gestuurd van de verandering, kreeg ik van Online een berichtje terug waarin staat vermeld dat ik per 12 september 2010 geen klant meer ben vn Online.
Ik heb dus het contact met Online verbroken en heb niet meer gedacht aan de gemaakte afspraak van 25 januari 2010.
Met verbasing zag ik dat Online gewoon de maandelijke inde waarvan ik meende dan dit onrechtmatig is,
Ik nam telefonisch contact op met Online en vroeg waarom men van mijn saldo geld inde.
Het antwoord was dat ze mij verplichten te betalen vanwege de telefonische afspraak. Ik had daar begrip voor maar vroeg naar mijn 3 programma's welke ik tot op heden niet ontvangen had. Het antwoordt was dat ik een programma kon downloaden en de andere twee programma gebruikt Online bij zelf voor mijn PC te beschermen. Ik vroeg hun om het gemaakte telefoongesprek als een MP3 file naar mij te mailen zodat ik kon horen wat nu was afgesproken. Er was heel duidelijk gezegd dat ik 3 programma's zou krijgen. Voor mij betekent het woord krijgen: ONTVANGEN! Nu is mijn vraag aan U heeft Online correct gehandeld?

woensdag 16 maart 2011