Mijn provider laat mij opdraaien voor hun fout Hoe los ik dit op?

1 reactie

Hallo,

Ik heb een mobiele abonnement bij Ben.
Die is maandelijks opzegbaar. Ik heb een I-Phone3g.
Het probleem ligt bij het internet op mijn mobiele telefoon.

Ik heb bij Ben nog nooit internet gehad op mijn telefoon via een internet verbinding
die Ben oplevert. Alleen via Wi-Fi op mijn thuis netwerk. Uiteindelijk leek het mij hadnig om ook
onbeperkt internet te hebben op mijn Iphone. Ik heb mijn abonnement bij Ben toen uitgebreid met een
onbeperkt internet pakket van 9,95 per maand. Nadat de verbinding opgeleverd had moeten worden en ik internet
op mijn Iphone had moeten hebben had ik dat niet! Ik heb Ben opgebeld en gevraagd wat oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn.
Mij werd toen simpelweg verteld dat het op een Iphone haast onmogelijk is om internet te krijgen via de T-mobile netwerk (die ben dus gebruikt).
Ik wist hier niks vanaf en vroeg Ben om assistentie om me te helpen internet op mijn Iphone te krijgen maar ik werd toen
doorverwezen aar een telefoon zaak. "Wij letten alleen op dat je betaald voor hetgeen dat jij aanvraagt, en wat je er verder mee doet moet U zelf weten" werd mij verteld. Verontwaardigd ben ik naar een telefoonwinkel geweest en die vertelde mij dat het wel mogelijk is om Internet te krijgen op een Iphone, maar dat dat heel lastig is en het beter is om mijn IT-bundel stop te zeggen bij Ben.
Vervolgens Ben weer opgebeld en mijn internet bundel weer opgezegd.

"Ik ga geen 10 euro per maand betalen als ik geen internet heb" dacht ik toen bij mezelf. Alleen had ik dat in dit geval beter wel kunnen doen
want dat had mij een hoop geld gescheeld.
Een maand na opzegging van mij Internet bundel had ik plotseling internet op mijn Iphone...Ik dacht eerst dat dat nog de oplevering as van toen. Voor de zekerheid ben opgebeld en nagevraagd wat dit nou betekende. Mij werd verteld dat de bundel was opgezegd en dat ik me geen zorgen hoefde te maken dat ik nu extra kosten zou krijgen want dit heeft te maken met je oplevering van vorige maand!
Een maand later had ik nog steeds internet op mijn Iphone. Ik weer Ben gebeld en gevraagd of ze internet af willen sluiten omdat ik geen extra kosten wil. Dat gingen ze regelen. Nu heb ik van 2 maanden lang een gigantisch hoge rekening gekregen omdat ik voor alle internet kosten moet gaan betalen die door toedoen van hun zijn gemaakt. Een iphone die toegang krijgt tot een internetverbinding maakt automatisch gebruik daar. Checkt automatisch je mail en daar kan ik verder niks aan doen. En het is niet mogelijk op internet uit te zetten via je telefoon. Nu is het sowieso niet mogelijk..omdat het een gedwongen verbinding is van Ben, want ik heb er niet naar gevraagd. Volgens Ben, ben ik geheel zelf verantwoordelijk voor de kosten omdat ze kunnen zien wanneer ik gebruik heb gemaakt van mijn internet. Dit komt dus omdat een Iphone automatisch de verbinding gebruikt.
Wat moet ik nu verder doen met deze rekeningen?

I

donderdag 26 augustus 2010