nieuwe interpretatie Fair Use Policy Hi

0 reacties

Op 26 september jl kreeg ik van Hi een sms berichtje betreffende Fair Use Policy. Omdat ik 80% (?) zou hebben verbruikt wordt mijn snelheid bij 100% verlaagd. Het betreft hier internet via mobiele telefoon.

In de toelichting Fair Use Policy is sprake van een 7 tal voorwaarden waarbinnen dit geldt. Ik overtreed met mijn gebruik deze voorwaarden echter in het geheel niet:
a) Ik maak alleen maar gebruik van mijn eigen mobiele telefoon, niet computer of router;
b) Ik maak geen gebruik van randapparaten;
c) Ik heb de verbinding niet langdurig openstaan, gebruik het niet continue en ook niet vrijwel continue;
d) Ik gebruik het niet voor commerciële doeleinden. Gebruik is puur als consument;
e) Ik gebruik het niet zakelijk;
f) Ik gebruik het niet anders dan in het artikel bepaald.

Internet via mijn mobiele telefoon is DE reden dat ik de overeenkomst met Hi ben aangegaan: nu nog nul minuten gebeld en nog geen 10 sms berichten verstuurd. Internet via mobiele telefoon, nog geen 30 minuten per dag. Inmiddels via WiFi, ook nog veel sneller! De eerder genoemde melding kreeg ik al na 14 dagen gebruik. Hi heeft dus op z’n website, en in het telefoongesprek een verkeerde voorstelling van zaken gedaan.
Derhalve kom ik tot de conclusie dat zoals Hi de Fair Use Policy hanteert anders is dan zoals ik ben geïnformeerd op het moment dat ik voor een overeenkomst met Hi heb gekozen. Reden voor mij om de overeenkomst met Hi per direct op te zeggen, te annuleren.

Antwoord Hi (KPN):
KPN ziet geen reden het contract binnen de lopende contracttermijn kosteloos te ontbinden.

Dit kan toch niet zomaar?

maandag 27 december 2010