Onvolledige levering door online webshop

2 reacties

Op 14 september kocht ik via *een onlinewebshop* de dagaanbieding, namelijk een fototoestel Olympus PEN E-PM2 (zie http://extra-be-nl.forum.ibood.com/53169-olympus_pen_e-pm2_systeemcamera...). In de omschrijving van het toestel, en wel meer bepaald de rubriek 'In de doos' (zie onderaan de webpagina -als die intussen al niet wordt weggehaald) staat omschreven wat de koop precies inhoudt. Er staat heel duidelijk in dat het gaat om : Camerabody Rood, M.ZUIKO DIGITAL 14-42mm 1:3.5-5.6 II R Zilver, FlashAir Card, Flitser FL-LM1, BLS-5 Batterij, BCS-5 Batterijlader, Micro Four Thirds-kap (BC-2), Schouderriem, CB-USB6 USB-kabel, CB-AVC3 audio/video-kabel, Olympus Viewer 2 Software CD-ROM, Bedieningsinstructies, Garantiekaart. Enkele dagen later (17 sep 2014) wordt mijn gekocht toestel geleverd. Ik stel vast dat de FlashAir kaart niet in de verpakking zit. Mijn toestel is dus niet volledig want ik kant er geen foto's mee nemen, en breng hier dezelfde dag nog *de onlinewebshop* van op de hoogte. Ik krijg doodleuk het antwoord dat die kaart er eigenlijk niet verondersteld was bij te zitten, en dat ze vermoedelijk een foutje maakten in de produktomschrijving. Ik krijg na wat heen- en weer mailen de keuze uit twee opties: het boeltje terugzenden en de aankoopsom terugkrijgen of een waardebon van 20 euro, geldig bij een volgende koop op hun webwinkel. Een flashairkaart kost op zijn minst het dubbele van hun aangeboden bedrag. Daar kan ik me dus geenszins in vinden en vraag hen dan maar een gewone, in het toestel passende geheugenkaart na te sturen, gezien dergelijke kaarten in hun assortiment zitten. We zijn nu 26 september, d.i. 9 dagen en enkele mails verder, en nog steeds is er geen regeling getroffen. Ik vermoed dat wel meerdere personen op 14 september 2014 het toestel OLYMPUS PEN E-PM2 bij *de onlinewebshop* hebben aangekocht. Mag ik vragen of jullie zich hieronder willen melden en erbij vermelden of het ontbreken van de Flashairkaart is gemeld aan *de onlinewebshop* en welke hun reactie daar op was aub? Ik overweeg nu een klacht in te dienen om reden van misleidende omschrijving van hun koopwaar. Met dank!

vrijdag 26 september 2014