Vergoeding zorgverzekeraar misgelopen door leverancier

1 reactie

Geen vergoeding van zorgverzekeraar.

In 2006 heb ik steunzolen gekocht bij een bedrijf. Deze zolen heb ik betaal bij deze leverancier en de nota gedeclareerd, en geheel vergoedt gekregen bij mijn zorgverzekeraar.
In 2010 heb ik nieuwe steunzolen gekocht bij het zelfde bedrijf als in 2006. Ditmaal wil de zorgverzekeraar niet overgaan tot vergoeding omdat deze leverancier (sinds 1 jaar) geen lidmaatschap heeft bij een beroepsvereniging.
Bij de aanschaf van de laatste zolen is deze verandering (stopzetting lidmaatschap) en de mogelijke consequentie van deze verandering (mogelijk geen vergoeding) mij niet meegedeeld door mijn leverancier.
Vraag: kan ik dit mijn leverancier verwijten? En mag ik daar een financiële tegemoetkoming of schadeloos stelling van eisen? Of wel kan ik geheel of gedeeltelijk geld terug krijgen?
Graag uw reaktie, met vriendelijke groeten.

donderdag 20 mei 2010