Webshop levert niet en geeft geld niet terug

3 reacties

Hallo allen,

Ik ben eerstejaars Sociaal Juridische Dienstverlening student en heb de zaak al voorgedragen aan een docent van mij. De mail die ik naar de docent heb gestuurd, zal ik hier posten zodat het probleem duidelijk is voor jullie. Het gaat om een pet die ik heb besteld op Headict.nl op 29 oktober 2014. Tot op heden 17 december 2014 heb ik nog geen pet mogen ontvangen. Hier volgt het e-mail bericht aan een docent van mij:

Of u dit soort e-mail berichten ook beantwoord weet ik niet, toch is het proberen waard. Een tijdje geleden heb ik u gevraagd wat ik kan doen tegen het feit dat ik een pet had besteld, maar niet heb mogen ontvangen. Ik had een fout gemaakt door niet mijn volledige adres in te vullen (huisnummer ontbrak). De pet heb ik op Headict.nl besteld en ik ging er van uit dat het een Nederlandse webshop is. Na een dag of tien te hebben gewacht, heb ik de pet niet mogen ontvangen.

Ik heb contact opgenomen met Headict.nl via de mail. Zij meldde mij toen dat ik de volledige adresgegevens moest doorgeven (gedaan op 17 november) en dan zou het maximaal 10 dagen duren voordat ik alsnog de pet zou ontvangen. Op 1 december heb ik gemaild dat ik de pet nog steeds niet had ontvangen en hoe lang het nog kan duren. Als antwoord op die mail kreeg ik dat het nog een aantal weken kon gaan duren, omdat de pet naar de leverancier (in Frankrijk) teruggestuurd moest worden en daarna naar mij werd gestuurd. Op dat moment ging ik bij u informeren of ik hier iets tegen kan doen. U vertelde mij dat ik een redelijke termijn moest doorgeven dat ik nog wilde wachten op de pet. Ik heb gemaild naar Headict.nl (op 4 december 2014) dat ik nog bereid was 7 dagen te wachten op de levering. Zoals u waarschijnlijk al kunt raden, is de pet na 7 dagen wachten niet geleverd.

Afgelopen vrijdag 12 december heb ik telefonisch contact met Headict.nl opgenomen en ik vroeg aan de medewerker of ik mijn geld terug kon ontvangen. De medewerker vertelde mij dat hij de fabrikant ging raadplegen om te vragen of de pet al was verzonden en zou mij maandag 15 december mailen met verdere informatie. Echter, heb ik op maandag geen mail mogen ontvangen. Gister op 16 december heb ik vijf keer gebeld naar Headict.nl zonder resultaat, want de telefoon werd niet beantwoord.

Vandaag heb ik wel contact gehad met de medewerker en die verteld mij dat hij het geld niet terug kan geven. Hij vertelde mij dat hij nog een keer de leverancier gaat contacten om te vragen of mijn pet al bij hun is aangekomen. Daar ging ik niet mee akkoord en ik vertelde duidelijk dat ik nu toch echt mijn geld terug wil. De medewerker zegt dat hij het geld niet terug kan geven, omdat hij daar niet over gaat. Hij moet hiervoor de leverancier contacten. Ik ging hier op in en zei dat ik de pet ,naar mijn weten, op een Nederlandse webshop heb besteld en mijn geld terug wil. Ik wacht nu al zo lang en dat is niet redelijk naar mijn weten. De medewerker snapte mijn frustratie, maar hij wist ook niet hoe het kan dat het zo lang duurt. Daarop zei ik dat de consumenten de dupe zijn van het feit dat het niet duidelijk is dat het via een Franse leverancier gaat. Als ik dit had geweten had ik die pet namelijk nooit besteld.

Ik weet dat het misschien een beetje een onduidelijk verhaal is, maar toch wil ik u vragen wat ik hier tegen kan doen. Ik heb naar mijn weten toch gewoon recht om de overeenkomst te ontbinden en mijn geld terug te ontvangen? Hoe kan ik dit op een goede manier aanpakken?

Hopelijk kunt u mij hierover informeren. Alvast bedankt voor de moeite.

Wat denkt u dat ik hier tegen kan doen?

Alvast bedankt.

woensdag 17 december 2014