Autobedrijf komt terug op inruil bedrag mag dat zomaar?

8 reacties

Goedemorgen,

Twee weken terug ben ik samen met mijn moeder gaan kijken bij een plaatselijke universeel autobedrijf omdat ik een Smart te koop had zien staan.
De auto stond op internet te koop voor €2.750,- en trok mijn interesse. Eenmaal aangekomen bij het bedrijf vroeg de verkoper of ik iets had in te ruilen en nadat ik ja zei vertelde hij me dat er nog kosten bij zouden komen i.v.m. de apk, de beurt en de inruil. Erg vreemd maargoed de auto kwam opeens uit op €3.500,- Nadat de verkoper een rondje had gelopen om mijn huidige auto kwam hij uit op een bedrag van €1.500,- aan inruil. Ik ben gaan rijden met de auto en merkte op dat de airco het niet deed, maar verders kwam de auto goed en degelijk over. We spraken af dat de aitco afgevuld zou worden en dat ik na twee weken de auto op zou komen halen. Afgelopen zaterdag was het dus zover ik ging met een vrolijk gezicht naar het bedrijf toe. Daar aangekomen begon de verkoper al meteen dat er een ´probleempje´ was, het afvullen van de airco bij een smart was een specialistisch iets en de vraag van hun was of ik zelf eventjes een keertje naar Delfgauw zou kunnen gaan om het daar te laten doen en zei zouden dat de rekening betalen. Vreemd erg vreemd want ze hadden twee weken de tijd om de auto te repareren. Goed als het niet anders is dacht ik nog dan heb ik een leuke rit. We gaan eventjes de stickers van de auto afhalen en dan zijn we klaar, oh oke de auto heeft dus geen afleveringsbeurt gehad want ik weet uit ervaring dat de auto dan ook eventjes netjes wordt schoongemaakt. Toen kwam de verkoper naar ons toe met de vraag of er eventjes met mijn huidige auto gereden mocht worden. Ja uiteraard we hebben een zaak gesloten en de auto wordt van jullie. Na tien minuten werd mij gevraagd of ik eventjes wilde komen want er mankeert zoveel aan mijn huidige auto dat de heren nog maar €1.000,- terug wensen te geven voor mijn huidige auto.....M.a.w. ik kan er nog eens €500,- extra bij neerleggen dat maakt in totaal alweer € 1.250,- meer dan wat de bedoeling was. Ik heb de heren duidelijk gemaakt dat we dan maar afscheid van elkaar moesten nemen en meteen werd ik gewezen op de 20% anuleeringskosten die daarbij kwamen kijken. Dat weiger is dus en heb ik maar moeten toegeven aan hun eissen waarbij ik wel heb gezegd dat de airco afgevuld moet zijn eer ik hem ophaald. Uiteindelijk nam ik boos afscheid en ben ik gaan zoeken op internet naar reviews over dit bedrijf en na het lezen hiervan zakte de moed in mijn schoenen zo slecht waren ze. Uiteindelijk zie ik het niet meer zitten om de smart af te nemen van dit bedrijf. Mijn vraag is dan ook, kan ik nog onder de verkoop uit zonder er financiele schaden van te lijden??
Ik kijk graag uit naar uw reactie.
M.vr.gr. Mario Kroon.

maandag 28 juni 2010