Een te hoge factuur voor reparatie zonder gevraagde prijs indicatie

7 reacties

Onlangs heb ik een vakantiehuisje gekocht waarin een gevelkachel (op propaan) stond die nagekeken moest worden. Deze heb ik naar een (gecertificeerd) kachelhuis gebracht voor gebruikte kachels. De man stond mij vriendelijk te woord en vertelde over zijn jarenlange ervaringen. Dus ook een propaankachel was geen probleem. Hij zou hem helemaal in orde maken. Toen ik vroeg wat dat zou gaan kosten gaf hij aan dat hij daar naar moest kijken en hier de volgende dag op terug zou komen. De volgende dag belde hij dat de kachel nu goed op aardgas deed. Vervolgens heb ik hem eraan herinnerd dat de kachel op propaan moest. Toen moest hij weer verder kijken. s'Avonds belde ik nog een keer en kreeg zijn vrouw aan de telefoon, waarbij ik aangaf dat de man wel bezig was met de kachel maar ik nog steeds geen prijs indicatie had ontvangen. Die vrijdag belde mij op en zei dat de kachel weer helemaal in orde was. De kosten waren € 650(!!!) maar met wat korting kon ik hem weer voor € 500 ophalen. Daar was niet volgens afspraak ( we zouden eerst een indicatie krijgen) en is ook buitenproportioneel veel geld. Dit heb ik gecontroleerd bij een andere expert die aangaf dat hij voor dat geld of goedkoper de mooiste kachels kan leveren. Volgens hem zou een rivisie met vervanging van de slijtage gevoelige onderdelen ca. € 150 kosten met een max van € 200. Nu heeft hij de kachel klaar is enorm boos en ik kan hem alleen terugkrijgen als ik €500 betaal of laten staan. Een conflict dus. Wat kan ik doen om de kachel tegen een redelijke prijs op te halen? En wat is mijn recht? Graag advies.

Met vriendelijke groet,

Martin

dinsdag 23 januari 2018