Extra kosten 2 maanden na betalen offerte

2 reacties

Op 20 mei hebben we materieel gehuurd bij 'bedrijf X'. Voor de ze spullen heeft de verhuurder en factuur gemaakt welke we na het verhuren van de spullen konden betalen.

Onder de verhuurde spullen zaten de spellen genaamd archery tag en het klapbanden spel.
Het gehuurde klapbanden spel was kapot en konden we niet gebruiken. Bij archery tag zaten 16 bogen en een aantal pijlen met foamdop, waarmee je op elkaar kan schieten. Het aantal pijlen hebben wij niet voor gebruik geteld , maar de verhuurder heeft ook nergens opgeschreven hoeveel pijlen we hebben gehuurd. Daarnaast was de kwaliteit van 75% van de pijlen zo slecht dat het spel erdoor werd belemmerd.

Na teruggave verhuurde spullen. Gaf de verhuurder ineens aan dat ze 10 pijlen misten. Waarvan de kosten 15 euro per stuk zijn. Wij gaven aan dat dit niet mogelijk was en dat we uit goed fatsoen de dag erna heel het terrein uitkammen met de intentie naar missende pijlen te zoeken. Hierbij niks gevonden.

Ook hebben we de kwaliteit van de pijlen gemeld aan hem. Hij gaf aan dat die pijlen inderdaad slecht waren en dat er op de planning staat om deze pijlen te reviseren. Hier hebben wij dus niks gehad.

wij (de klant) gaf aan dat we een nieuwe factuur verwachten met de meer en minderwerklijst inbegrepen. Zodat we hierover konden discussiëren.
Na 3 weken wachten en nog steeds niks ontvangen!! Hebbenet verhuur bedrijf gebeld en mails gestuurd voor te vragen waar het aangepaste factuur bleef. Bij beide geen gehoor.

Toen hebben we de originele factuur maar betaald.

Nu.. 3 maanden later komt het verhuur bedrijf ineens met een aanvullend factuur van 90 euro welke wij per direct moeten betalen. Geen discussie meer mogelijk .

Wij zijn het hier niet mee eens. Maar staan we in ons recht om deze niet te betalen ?

zaterdag 8 september 2018