Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen na een gecancelde order?

1 reactie

Ik heb op 27 januari kleren besteld bij ASOS en was, in verband met een storing met de bank, gecanceld. Na 2 keer opnieuw proberen, was het de derde keer wel gelukt om het bedrag over te maken. Ik heb toen 48,63 euro betaald en kreeg de zelfde dag nog dat al deze 3 orders waren gecanceld, zelfs de laatste die ik wel heb betaald. Meteen achterna gegaan en mij werd verteld dat het geld gewoon teruggestort word en dat kan 5 tot 10 werkdagen duren. Na een aantal weken gewacht te hebben niks ontvangen.

Uiteindelijk besloten om weer opnieuw in contact te komen, en na een aantal verschillende mensen over de mail gesproken te hebben (telefonisch niet bereikbaar in Nederland, blijkt), kreeg ik te horen dat het geld toch terug gestort zou worden (opnieuw) dit keer een bedrag van alle 3 orders, terwijl ik echter maar 1 order heb betaald. Na 3 weken weer niks ontvangen en was er toen weer achterna gegaan. Er werd mij verteld dat ik mijn bankafschriften moest laten zien van de dag van de bestelling tot de dag van communicatie op dat moment, een periode van 27 januari tot 7 mei.

Ik had het op dat moment opgegeven. Ik was er klaar mee, maar vooral mijn moeder was boos en bang dat ASOS een nepbedrijf is. Nou is het probleem dat ik daar meerdere producten wil bestellen, maar het gewoon niet ga doen totdat ik mijn geld terugkrijg. Ik vind het vervelend om er nu pas weer op terug te komen, maar het blijft me achterna zitten. Wat kan ik doen om toch mijn geld terug te krijgen, het lijkt me stug dat ik mijn bankafschriften moet laten zien voor iets waar ik mijn geld niet voor terug heb gekregen.

dinsdag 11 september 2018