AN
Anoniempje1899
Aantal ontvangen sterren: 1
Bekijk details

Paardrijtrainster wil geld niet terugbetalen na conflict waarbij de paardrijles is beëindigd.

3 reacties

Hoi,

Ik zit met een probleem. Vandaag had ik een paardrijles, maar dit is totaal verkeerd afgelopen. Ik had het idee dat het paard waarop ik reed, niet bij mijn karakter paste, en gaf dit aan bij mijn trainster op een beleefde, normale manier en zei dat een ander paard misschien beter bij mij zou passen. Hierop werd ze ontzettend boos. Ik moest van het paard afstappen midden in het bos en mocht niet meer verder rijden. Ik zat nog geen 10 minuten op het paard, terwijl de les eigenlijk een uur lang had moeten duren. Ik moest lopend terug naar het terrein van mijn trainster voor mijn fiets, want die stond daar. Ze zei toen dat ik deze les niet hoefde te betalen. Hierop antwoordde ik dat ik deze les al betaald had en dat zij het dan terug moest storten op mijn rekening. Op whatsapp heb ik nog geprobeerd uit te leggen op een vriendelijke manier wat nou eigenlijk de oorzaak is van dit conflict, en vroeg of ze het geld van deze paardrijles naar mij wilde overmaken, maar ze werd alleen maar bozer en nu wil ze het geld dus niet meer terug geven.

Nu is het mijn vraag of dit wel zomaar mag? Want zoals ik het altijd geleerd heb, mag dit niet zomaar. Ik heb altijd geleerd dat volgens de wet, een bedrijf verplicht is de klant z'n geld terug te geven als het bedrijf niet het product of de dienst levert wat het beloofde te leveren, en de klant vervolgens z'n geld terug vraagt.

Is dit niet gewoon diefstal? Kan ik hiervoor een incassobureau/deurwaarder inschakelen of aangifte doen bij de politie? Want in mijn ogen is dit gewoon geld stelen van iemand.

zondag 28 oktober 2018