Weigering van product mét prijskaartje door grote winkelketen

1 reactie

Vorige week was ik in een winkel van een grote modeketen waar ik, op een plank met allemaal afgeprijsde schoenen, een paar vond dat ik erg leuk vond en paste.
Hiermee ging ik naar de kassa, waarna de dame achter de kassa mij vertelde dat zij deze schoenen niet aan mij kon verkopen omdat ze niet in het systeem stonden.

Bedrijfsleider erbij, die mij dit verhaal wederom vertelde. Het product zou te oud zijn, uit het systeem gehaald zijn, en per ongeluk weer (afgeprijsd en wel) in de winkel geplaatst zijn.

Dit begrijp ik, maar ik kan niet geloven dat er geen mogelijkheid is om het paar schoenen desondanks toch aan mij te verkopen, of in ieder geval een tegemoetkoming te bieden.

Vandaag heb ik het hoofdkantoor van Zara NL gebeld en kreeg hier hetzelfde verhaal. Geen klantenservice, alleen maar elke keer het verhaal uitleggen waarom het niet verkocht kan worden.

Nu vraag ik me af, mag een verkopende partij een artikel met prijskaartje dat in de winkel staat, weigeren aan de klant die dit wil kopen?

Hoor het erg graag!
Bedankt voor de hulp.

maandag 1 augustus 2016