Conflict ticketmaster

1 reactie

Hallo,

Ik heb vorig jaar al via ticketmaster kaartjes gekocht voor een concert wat vorige maand heeft plaatsgevonden. Bij de kaartjes bood ticketmaster Nederland de mogelijkheid om meteen voordelig een treinretour te boeken. Dit heb ik gedaan. 15 concert kaarten en 15 x de treinretour (en een rib uit m'n lijf). De trein retour kortingscodes zou ik 1 of 2 dagen van te voren via de mail binnen krijgen.

Het concert was op zondagmiddag. Vrijdagmiddag laat na mijn werk (rond 7u) kreeg ik de codes van ticketmaster pas in de mail. Ik heb ze pas 's avonds gezien. In die mail trof ik echter maar kortingscodes aan voor 8 ipv 15 treinkaartjes.

Ticketmaster claimt op zaterdag bereikbaar te zijn telefonisch (natuurlijk ook nog een betaald nummer) van 10u tot 18u. Ik heb oeverloos gebeld om telkens te horen te krijgen 'te druk om u in de wacht te zetten de verbinding wordt verbroken'. Naast telefonisch zowel via hun vraag formulier (reactie binnen 3 dagen, had ik niets aan) als via Facebook in de chat (0 reactie) getracht iemand te pakken te krijgen. Niet gelukt.

Uiteindelijk extra kosten gemaakt om de overige mensen van een treinkaartje te voorzien.

Dagen na het concert eindelijk contact met ticketmaster. De kosten van de 7 niet geleverde treinkaartjes heb ik terug gekregen, in mijn ogen niet meer dan normaal aangezien ik deze sowieso had betaald. In de extra gemaakte kosten wil het bedrijf me echter niet tegemoet komen. Ik heb bericht ontvangen waarin letterlijk staat:

'Uit het Facebook bericht begrijp ik dat 4 mensen zelf een retour hebben gekocht. Er wordt gevraagd of wij deze kosten gaan vergoeden. Deze gaan wij niet vergoeden, het bedrag van 7 retouren is namelijk teruggestort.'

Hiermee is de zaak volgens hun afgedaan. Volgens mij is bovenstaand irrelevant mbt de extra gemaakte kosten en wordt nu door hun feitelijk gezegd 'vervelend dat u door onze fout extra kosten heeft gemaakt maar ja jammer dan'. Ik ben het er dan ook niet mee eens, maar wat kan ik hier nog mee doen?

Alvast bedankt voor de reacties

dinsdag 26 juli 2016