Transporteur vergeet in te pakken/ pakt niet goed in en ik heb schade

3 reacties

Ik verkoop meubels en ik heb twee internationale zendingen via een transporteur (zzp-er) laten regelen. Eerste zending was hij vergeten de glazen planken in te pakken van een messing boekenkast. Alles kapot. Mijn klant was op vakantie en de ophaalpogingen zijn dus mislukt. Nu kan ik naar mijn vergoeding fluiten volgens de transporteur. Tweede zending was niet zeewaardig ingepakt (dit was wel de afspraak) en kwam in een bubbelfolietje bij de klant aan. Was niet veel meer van de meubels over. Contact gaat moeizaam met de transporteur, hij neemt de telefoon niet meer op. Blijkt ook dat hij geen transportverzekering heeft maar een rechtsbijstand verzekering. Hij gaat dus de schade proberen te verhalen op de transporteurs die het voor hem afgeleverd hebben. Ik zit nu met 2000+ euro schade en ik ga hier zo geen cent van terugzien. Ik heb al een ingebrekestelling laten opstellen en versturen door een jurist, zonder resultaat. Procederen kost me meer dan dat ik terug kan krijgen. Ik kan gewoon niet geloven dat hij wegkomt met een wanprestatie zoals deze. Al het advies is welkom.

woensdag 2 augustus 2017