Accu drone na 2 maanden problemen.

2 reacties

Begin september kocht in een nieuwe drone bij de mediamarkt, meegeleverd drie accu's.

Accu A, B en C om het handiger te maken.
Iedere accu bestaat uit drie cellen. Die cellen horen tegelijk te worden ontladen tijdens een vlucht. Het ineens leeglopen van 1 cel tijdens een vlucht kan leiden tot een crash.

Accu A werkt naar behoren.
Accu B gaf na 5 keer gebruiken aan dat 1 cel meer werd ontladen dan de andere 2 cellen.
Accu C gaf na 9 keer gebruiken aan dat 1 cel meer werd ontladen dan de andere 2 cellen.

Accu B en C geven dus meldingen dat zij ergens een probleem hebben. Dus ging ik 3 weken geleden terug naar de mediamarkt. De mediamarkt koos er voor de accu's op te sturen voor reparatie. Vreemd, want een accu kan je niet repareren, wat ik ook direct zei.

De accu's kwamen vorige week terug. Er zat een formulier bij dat de accu's 3 minuten getest waren, 1,5 minuten per accu, en dat zij de test goed hadden doorstaan.

Leuk, maar de accu's geven evengoed nog altijd dezelfde meldingen aan. Volgens DJI, de fabrikant, zijn de meldingen niet direct zorgwekkend. Leuk, maar niet direct kan toch echt leiden tot een kortere levensduur van de dure accu's. Dus ging ik terug naar de mediamarkt en liet weten het niet eens te zijn net de reparateur.

Ik kocht een drone van 900 euro en verwacht dat de meegeleverde accu's dus allemaal zonder foutmeldingen functioneren. Nu 2 accu's dat niet doen, en 1 dus wel, wil ik dus 2 nieuwe accu's die geen meldingen geven.

Wat zijn mijn rechten als consument?

donderdag 13 december 2018