Conflict met NS: NS weigert probleem uit 2015 op te lossen

1 reactie

Hallo,
Ik kwam recentelijk tot de ontdekking dat ik in 2015 structureel te veel heb betaald voor mijn reizen. Ik reisde in een periode van ongeveer 8 maanden zeker 5 keer in de week op het traject Goes-Roosendaal. Ik heb altijd netjes in- en uitgecheckt en kreeg ook altijd op de poortjes het af te schrijven bedrag was, bij het uitchecken. Omdat ik destijds minderjarig was, was MijnNS in het beheer van mijn vader. Deze had er verder geen verstand van en keek er dan ook niet op. Recentelijk moest ik iets nakijken en zag ik tot mijn schrik dat er in die periode in 2015 structureel bijna 5 euro te veel is afgeschreven, per enkele reis, per keer (iedere keer). Ik denk dat het in totaal om een paar honderd euro gaat. Als student kan ik het goed gebruiken, dus nam ik contact op met de NS Klantenservice. De gewone klantenservicemedewerker kon mij niet helpen, dus moest ik een klachtenformulier invullen, dan zou ik geholpen worden. Ruim een maand later heb ik nog geen antwoord gehad en neem ik opnieuw contact op via Facebook. Via de medewerker van Facebook krijg ik te horen dat ik eerder aan de bel had moeten trekken en dat ik het nu niet meer terug kan vragen. Dit lijkt me echt absurd. Het is hún fout! Ze moeten toch ergens nog wel terug kunnen vinden wat mijn reishistorie was, ik kon dat immers ook nog toen ik achter het hele probleem kwam. Helaas, toen ik een screenshot wilde sturen was de reishistorie (die ik dus eerder nog wel in kon zien) als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ik kan me niet voorstellen dat dit soort dingen 'verjaren' in 2,5 jaar. Kan de NS dit zomaar maken? Of kan ik mij beroepen op bepaalde rechten? Wat kan ik nog doen? Ik wil best een advocaat in de arm nemen, maar ik kan de kosten van een advocaat niet zelf dragen. Een advocaat is dus alleen mogelijk als het pro deo (heet dat zo?) kan of als ik de kosten op de NS kan verhalen.

In ieder geval alvast bedankt!

vrijdag 9 februari 2018