Defecte SSD

4 reacties

Een aantal maanden geleden heb ik mijn eigen pc samengesteld. Hiervoor heb ik verschillende onderdelen gekocht bij diverse bedrijven.
Na het samenstellen bleek alles goed te werken. Na 3 maanden kreeg ik echter problemen met mijn pc, ik kreeg hem niet meer aan en bleef in het bios scherm hangen.
Uiteindelijk heb ik de pc naar een ICT-bedrijf gebracht, zij constateerden dat mijn SSD defect was (onderzoekskosten 50 euro). De SSD heb ik toen geretourneerd naar het bedrijf waar ik het van heb gekocht en kreeg er een nieuwe voor in de plaats. Aangezien ik al mijn bestanden kwijt was moest ik ook nog eens windows 10 opnieuw installeren (kosten 30 euro).
Mijn vraag is, kan ik de kosten die ik heb gemaakt eisen van het bedrijf die mij een defecte SSD hebben gestuurd? Hadden zij mij een goed werkende SSD gestuurd, dan had ik immers al deze kosten niet hoeven maken.

vrijdag 22 september 2017