Koppeling versleten van Auto bouwjaar april 2014(+/- 78000 KM)gekocht in augustus inclusief 6maanden garantie voor € 500

2 reacties

Beste heer, mevrouw,
in augustus heb ik een tweedehandse auto gekocht bij Auto Exact te Leende, VW Passat van april 2014, automaat en met maar +/- 78000 km inclusief 6 maanden garantie. Na enkele weken heb ik de software van mijn auto bij A-Point laten aanpassen omdat deze onder de Dieselsjoemel auto viel. Na een paar dagen leek het net alsof mijn auto minder vermogen had en dat vooral bij het optrekken.Ik heb mijn auto weer naar A-Point gebracht waar ze het hebben uitgelezen en daaruit bleek dat er een fout zat bij de Mechatronica, oftewel bij de koppeling. Ik heb dat meteen gemeld bij Auto Exact maar deze beweerde dat het kwam door de software upgrade. Na lang touwgetrek gaf Auto Exact akkoord om mijn auto naar Auto Parts Veghel te brengen voor de reparatie. Daar ik met vakantie zou gaan en door de drukte bij Auto Parts kon ik mijn auto pas afgelopen maandag brengen. Ik heb toen een auto gehuurd, omdat Auto Exact dat niet wilde vergoeden, en hoopte dat mijn auto snel gerapareerd zou zijn. Afgelopen vrijdag belde ik om te vragen hoe het zat met de reparatie, de medewerker van Auto Parts vertelde mij toen dat de koppeling was versleten en dat ze om akkoord hebben gevraagd bij Auto Exact om te reparatie uit te mogen voeren op de kosten van Auto Exact. De eigenaar van Auto Exact heeft mij toen gebeld met de mededeling dat hij niet alle kosten gaat dekken maar wel 50/50 wilt doen omdat de garantie niet geldt voor slijtage van de koppeling. Het zou mij dus weer ongeveern €500 kosten voor de repartie en ongeveer €200 aan huur van een auto. Ik zou graag van u willen weten wat ik in deze kan doen en wat mijn rechten zijn al koper met een garantie van 6 maanden op de auto. Ik had nog geen eens 5000 km's gereden toen de foutmelding naar voren kwam. Kunt u mij aub laten weten wat ik nu moet doen? Mvgr, Rana Matai

zaterdag 2 december 2017