Geen terugbetaling verzendkosten

5 reacties

Ik heb bij een bedrijf via internet een aantal artikelen gekocht en betaald via Ideal. Deze artikelen voldeden echter totaal niet aan de verwachting dus heb ik contact opgenomen met het bedrijf met de vraag om instructies voor de retourzending.
Er werd mij verteld dat ik wel de kosten van de artikelen teruggestort zou krijgen maar zonder de verzendkosten ad € 5,50 die zij gemaakt zouden hebben om het pakketje naar mij toe te sturen, let wel, het gaat hier om brievenbuspost met een gewicht van 177 gram. De kosten voor de retourzending zijn uiteraard voor mijn rekening.
Toen ik ze daarop meedeelde dat ik hun verzendkosten wel erg hoog vond, zeker gezien het gewicht, vertelde men mij dat het ook administratiekosten en de kosten voor de enveloppe(???) betrof.
Ik heb ze daarna gemaild met de mededeling dat er een uitspraak van van het Europese Hof van Justitie ligt waarin vermeld wordt dat ook de bezorgkosten onder de terugbetalingsplicht vallen.
Daarna heb ik niets meer van ze vernomen.
Wat kan ik hier nog aan doen?

woensdag 6 oktober 2010