Koop door verkoper ontbonden.

5 reacties

Ik heb onlangs een videocamera besteld en betaald bij een webshop.
De webshop heeft een goede reputatie.

De camera was geprijsd voor 99 Euro.
Elders wordt de zelfde camera voor 158 Euro aangeboden.
Een leuke deal leek me.
Dus besteld en via iDeal betaald.
Hiervan heb ik ook een orderbevestiging gekregen.

De volgende dag kreeg ik bericht dat de camera niet leverbaar is.
Het betreffende model werd ook van hun site gehaald.
Het is een courant model en gewoon leverbaar volgens de importeur.
Ik vermoed dat ze de camera verkeerd geprijsd op de site hadden staan.
Er stond bijvoorbeeld ook niet bij dat het om 1 enkel exemplaar of demo model zou gaan.

Ik heb de winkel gemaild dat ik toch wel verwachtte dat ze mij de camera voor het reeds betaald bedrag zouden leveren.
Daarop kreeg ik een mail dat de order geannuleerd werd en de creditering in gang gezet werd.

Op mijn beurt terug gemaild dat ze de koop niet eenzijdig ongedaan kunnen maken.
En dat ze een verplichting tot leveren hebben.
Daarna heeft de winkel niet meer gereageerd.

Het is in dit geval niet zo dat een product van 200 Euro voor 0,99 Euro aangeboden wordt,
waarbij je zelf kan bedenken dat het niet klopt.

Ik zou graag weten of de winkelier daadwerkelijk een verplichting tot leveren heeft voor het bedrag van 99 Euro?

dinsdag 7 december 2010