Moet ik nog een keer de arbeidskosten betalen

4 reacties

Onze auto wilde niet meer starten.
We hebben hem toen naar een Opelgarage gebracht om hem daar aan de computer te hangen om de fout uit te lezen (kosten € 80,-). Daaruit bleek dat het motorstuurapparaat kapot was. We konden hem laten vervangen door een nieuw motorstuurapparaat of hem er uit laten halen zodat hij werd opgestuurd en gerepareerd.
Wij kozen voor dit laatste omdat dit een stuk goedkoper was. Dit zou 5 werkdagen gaan duren.
Na 8 werkdagen was onze auto pas klaar, eigenlijk op de dag dat we op vakantie zouden gaan. Maar ja, dan maar een dag later op vakantie. We zijn hem gaan ophalen en de rekening van zo'n € 650,- betaald. We rijden weg bij de garage en na zo'n 10km liet de auto ons weer staan. We hebben de garage gebeld en zij vertelden dat we de ANWB moesten bellen en vragen of zij ons terug konden brengen naar de garage. Dit hebben we toen gedaan. We kregen weer geen vervangende auto, dus hebben ons zelf een andere auto geregeld om toch op vakantie te kunnen gaan. Na onze 2 weken vakantie kregen we op de weg naar huis een telefoontje dat onze auto gemaakt was. Een dag later zijn we de auto gaan halen. We kregen weer een rekening. Tijdens de reparatie was de sleutel vast gaan zitten in het contactslot. Deze hebben ze moeten uitboren en een nieuw contact slot erin moeten zetten. Ook deze rekening van € 250,- hebben braaf we betaald.
We zijn met de auto naar huis gereden, waar we na 10 minuten de motor uitgezet te hebben, weer weg wilden gaan met de auto. We starten de auto en hij slaat weer af. We proberen het nog een keer, maar hij start niet. Weer/nog steeds de auto kapot.
Weer de garage gebeld. Zij boden aan om de auto nu op te laten halen door een Opelgarage iets dichter bij ons in de buurt, maar met de zelfde naam/eigenaar.
Twee dagen later wordt onze auto opgehaald. Na bijna drie weken krijgen we een telefoontje dat ze gaan testen met een nieuw motorstuurapparaat, want men denkt dat het oude onderdeel steeds kortsluiting veroorzaakt. Na twee dagen krijgen we een telefoontje dat de auto gemaakt is, maar wel met het nieuwe onderdeel erin.

Nu willen ze ons het nieuwe onderdeel laten betalen en ook nog 1/3 deel van de arbeidsuren die ze nu weer gemaakt hebben (totale nieuwe rekening € 816,-) .
Wij zijn het hier niet mee eens. Wij willen best het nieuwe onderdeel betalen, maar niet weer de arbeidskosten of zelfs maar een deel daarvan. We krijgen van de garage de auto pas terug als we de nieuwe rekening ook betalen. Komende maandag (= 20 sept.) hebben we een gesprek met de manager van de garage.

Conclusie onze auto staat meer als 7 weken in de garage zonder dat wij een vervangende auto hebben gehad, wij hebben al bijna 1000 euro betaald (die geen resultaat opgeleverd hebben) en nog steeds geen auto.
Wat moeten we doen? Welke mogelijkheden zijn er?

zaterdag 18 september 2010