Motor gekocht van 1989 met defecte achterrem en olie lekkage

0 reacties

Ik heb op 25 juni 2011 op internet een motor zien staan, en heb hen toen gebeld dat ik wel interesse had in deze motor. We hebben toen een prijs afgesproken omdat ik ook een motor had om in te ruilen, en hebben een afspraak gemaakt wanneer ik zou komen, ik had toen medicijnen en mocht een week lang geen auto of motor besturen en heb dus een afspraak gemaakt voor 7 juli 2011. Hij had dus 12 dagen de tijd om de motor goed na te kijken. Toen ik de motor kwam ophalen op 7 juli moest er eerst een nieuwe accu in omdat deze het niet meer deed. Ondertussen hebben wij de koop gesloten, omdat ik de motor bij een motorzaak gekocht had en niet particulier ging ik er van uit dat deze nagekeken en goed was. Ik ben een leek en heb er dus geen verstand van.
Toen ik er mee naar huis reed vond ik dat de motor slecht remde, en heb bij de garage op mijn bedrijf gevraagd of ze even wilde kijken hoe de remblokken waren. De monteur op ons bedrijf vertelde mij dat de blokjes op waren en dat ik bijna ijzer op ijzer remde. Ik heb de volgende dag gelijk Boonstra motoren gebeld met de mededeling dat de remblokken op waren waarop zij mij andere, gebruikte, blokken opstuurden. Deze heb ik vervangen en nog remde de motor niet goed. Ik ben toen naar mijn eigen motor garage gereden om te vragen of zij er even naar wilde kijken. Toen vertelde mijn eigen garage houder dat ook de klepdeksel pakkingen lek waren en dat dat met het reviseren van de achterrem (deze deed helemaal niets en moest dus gereviseerd worden) 7 uur werk was en dus op een kostenpost van ongeveer 800,00 euro zou komen.