Motor gekocht van 1989 met defecte achterrem en olie lekkage

0 reacties

Ik heb op 25 juni 2011 op internet een motor zien staan, en heb hen toen gebeld dat ik wel interesse had in deze motor. We hebben toen een prijs afgesproken omdat ik ook een motor had om in te ruilen, en hebben een afspraak gemaakt wanneer ik zou komen, ik had toen medicijnen en mocht een week lang geen auto of motor besturen en heb dus een afspraak gemaakt voor 7 juli 2011. Hij had dus 12 dagen de tijd om de motor goed na te kijken. Toen ik de motor kwam ophalen op 7 juli moest er eerst een nieuwe accu in omdat deze het niet meer deed. Ondertussen hebben wij de koop gesloten, omdat ik de motor bij een motorzaak gekocht had en niet particulier ging ik er van uit dat deze nagekeken en goed was. Ik ben een leek en heb er dus geen verstand van.
Toen ik er mee naar huis reed vond ik dat de motor slecht remde, en heb bij de garage op mijn bedrijf gevraagd of ze even wilde kijken hoe de remblokken waren. De monteur op ons bedrijf vertelde mij dat de blokjes op waren en dat ik bijna ijzer op ijzer remde. Ik heb de volgende dag gelijk Boonstra motoren gebeld met de mededeling dat de remblokken op waren waarop zij mij andere, gebruikte, blokken opstuurden. Deze heb ik vervangen en nog remde de motor niet goed. Ik ben toen naar mijn eigen motor garage gereden om te vragen of zij er even naar wilde kijken. Toen vertelde mijn eigen garage houder dat ook de klepdeksel pakkingen lek waren en dat dat met het reviseren van de achterrem (deze deed helemaal niets en moest dus gereviseerd worden) 7 uur werk was en dus op een kostenpost van ongeveer 800,00 euro zou komen.

Ik heb daarna weer contact gezocht met de motorzaak, op zaterdag 6 augustus, en de situatie uitgelegd. Hij vertelde mij dat het een motor was van 22 jaar oud en dat het dan normaal was dat er dan wat lekte, maar ik zou maar wat foto’s maken en opsturen. Dit heb ik de zelfde dag nog gedaan. Toen ik op dinsdag 9 augustus een mail stuurde over dat ik nog geen antwoord had, kreeg ik een mail dat de baas op vakantie was en pas de 23e augustus weer terug was. Wij gingen de 22e augustus op vakantie en kwamen de 5e september pas terug, vandaar dat alles wat langer duurde. Toen ik terug was heb ik contact gezocht met Erik en nogmaals de situatie uitgelegd, dat hij mij een motor had verkocht waarvan de achterrem niet deugde en dus niet verkeersveilig was, dus strafbaar, en daarbij ook de klepdeksel pakking lek was. Volgens mijn eigen garage had hij dit kunnen en moeten zien, en dus ook moeten vermelden bij de verkoop van de motor. Erik was niet bereid om ook maar iets te doen, en zei dat mijn inruilmotor ook niet deugde. Ik heb hem toen voor de tweede keer voorgesteld om de koop ongedaan te maken en dat ik wel bereid was om naar Ureterp te komen om de motoren weer om te ruilen en dat hij dan de 750,00 euro terug zou storten op mijn rekening. Dit was hij geenszins van plan. Hij was niet van plan om mij ook maar iets tegemoet te komen, hij was volgens zijn zeggen mij al genoeg tegemoet gekomen door mij gebruikte remblokjes toe te sturen. Ik ging er van uit dat ik een motor zou kopen via een motorzaak deze toch wel goed zou zijn, daarom kocht ik zo een motor ook niet particulier. Mijn mening is dat ik een motor heb gekocht met verborgen gebreken die mijn inziens wel bekend hadden moeten zijn bij Boonstra motoren

Ik heb op 24 september nogmaals contact gehad met Boonstra motoren, en hem wederom voor de 3e keer de situatie uitgelegd. Hij bleef bij zijn standpunt dat hij niets meer deed om mij te helpen.

Ik ben van mening dat de motorzaak mij willens en wetens een motor verkocht heeft die niet deugde en niet verkeersveilig is. Ik mag er toch vanuit gaan dat wanneer ik een motor koop bij een motorzaak dat deze in orde is en verkeersveilig. Als hij mij had ingelicht over deze gebreken had ik de motor niet gekocht.

woensdag 12 oktober 2011