2ehands auto gekocht voldoet niet aan de beschrijving van verkoper.

1 reactie

15-08-2018 heb ik een VW Polo gekocht uit 2003 met 250k op de teller bij Peter Mulder JR te Emmer-Compascuum voor een bedrag van 1400 euro. Deze auto leek tijdens de test rit goed te zijn, maar helaas bleek dit later niet zo te zijn. Na de auto mee naar huis te hebben genomen en net pak en beek 400 km er mee had kunnen rijden begonnen er zich rare verschijningen te vertonen. Hierbij schoot de auto meerdere keren in de noodloop op de snelweg, zonder dat ik hier enig lampje van op het dashboard kreeg. Ook begon zo nu en dan ineens het olielampje rood te branden.. Dit gaf mij aan dat er wat mis was met deze auto en heb daarop Peter Mulder gebeld binnen een week over dit probleem. Hij zou dit gaan uizoeken en mij terug bellen. Dit is meerdere keren niet gebeurd. Na een week was ik dus naar Peter Mulder gegaan aangezien er niet tot weinig gereageerd werd via telefoon. Ik heb toen voorgesteld om de auto voor keurig naar Jans Vording te brengen in Weerdinge en we zouden daarna kijken wat we eraan gingen doen.
Zoals besproken is de auto 30 augustus bij Garage Jans Vording in Weerdinge geweest voor de problemen die er met de auto zijn.
De uitslag heeft mijn vader toen ook telefonisch mede gedeeld aan Peter Mulder en hij zou contact met Jans Vording hier over hebben.
Nu ruim een week later had hij Jans nog steeds niet gebeld, en dat valt mij erg tegen, ondanks dat wij hem diverse keren heb gevraagd om dit te doen.
Uit de inspectie van Jans Vording blijkt het volgende:
• Mist bouten en moeren aan de onderzijde bij het motorblok
• Flexibeldeel van de uitlaat is lek
• Her en der olie lekkages
• Hoog olie verbruik
• Oliepomp doet het niet goed en geeft maximaal 2 bar druk
• Overal is er met kit gesmeerd om de olie lekkages te stoppen
• Geknoeid met kabels en met kroonsteentjes aan elkaar gezet
• Gaat diverse keren in noodloop
• 1 cilinder valt steeds uit
• Benzinepomp geeft te weinig benzine waarschijnlijk door een defecte lambdasonde
• Benzinemeter defect
• Lekt benzine bij de brandstofmeter onder de achterbank

Al met al mankeert er nogal wat aan de auto en is nu zeker niet APK proof, ondanks dat er nog een 1 jaar APK op zit.

Op Peter Mulder zijn website staat:
Wij bieden de auto's aan zoals ze binnen zijn gekomen.
Uiteraard gecontroleerd op het technische vlak en de auto's zijn netjes schoongemaakt.
Dit is dus bij deze auto niet uitgevoerd.

Reparaties gaan rond de € 1000,00 kosten…… Voor een auto die dus net gekocht is....

Ik heb Peter Mulder toen 2 opties gegeven:
• Optie 1, hij neemt de auto terug voor het aanschafbedrag van € 1400,00
• Optie 2, hij geeft mij een andere gelijkwaardige auto die wel goed is.

Peter ging op beide opties niet in. Hij verklaarde dat ik verkeerde olie in de auto zou hebben gedaan, wat er voor gezorgd zou hebben dat deze problemen ontstonden. Dit kan dus niet waar zijn.

Op 15-09-2018 ben ik weer langs Peter Mulder geweest. 2 opties besproken te weten een andere auto, gelijkwaardig aan de Polo of hij neemt de auto terug.
Beide opties zijn niet door gegaan, aangezien een andere auto, voor een bedrag van € 1299 naar onze mening niet voldeed. De koppeling was aan vervanging toe en de uitlaat was lek, ondanks dat deze vorige maand net een nieuwe APK had gekregen. Daarbij wou hij de auto ook niet gelijkwaardig omruilen en zou er nog geld bij moeten.. € 100 goedkoper dan de polo, en dan nog geld toe... voor een auto die 4 jaar ouder is en weliswaar 100.000 km minder heeft gelopen, maar dat slaat kant nog wal.
Ik heb hem nog aangeboden om de auto terug te nemen voor € 1200 maar dat vond hij veel te veel, uit eindelijk kwam hij met een bod van € 950 omdat hij motorisch niet goed is. zo heeft hij hem verkocht aan ons.

Op 20-09-2018 heb ik Peter weer een email verstuurd. Met daarbij dat hij van mij de kans kreeg om de auto nog te repareren. Helaas ging meneer hier weer niet op in en verklaarde dat het mijn schuld zou zijn geweest.

Op het moment weet ik niet zo goed wat ik hier mee aan zou moeten, volgensmij heb ik Peter Mulder flink wat kansen gegeven om dit probleem op te lossen. Helaas reageerd hij niet meer op Email of telefoon van mij.

Kunnen jullie mij hierbij helpen?
Met vriendelijke groet,
Mayra Geuzinge

dinsdag 25 september 2018