Auto gekocht en na 150km al problemen.

7 reacties

Op 28Apr hebben we een auto gekocht bij een bedrijf welke bekend staat om zijn goede reviews op internet, dus dat geeft een goed gevoel.
We hebben er een afleverbeurt (Nieuwe riem, 2 banden, kleine beurt en poetsbeurt) bij gedaan zodat we er zeker van konden zijn dat we geen problemen zouden krijgen.

Nu weet ik dat ik een 2e hands auto koop en er mankementen kunnen optreden, maar dat je na 150km op de teller vanaf de garage al stil staat.... dat lijkt mij niet juist.
Natuurlijk heb ik gelijk de garage gebeld, maar deze kon op dat moment niks voor ons betekenen omdat het zaterdag was.

Toen we eindelijk thuis waren hebben we de auto naar de plaatselijke garage gebracht waar er is geconstateerd dat de EGR defect was, dus hebben we deze gelijk laten vervangen.
Samen met de verkoper ben ik toen tot een oplossing gekomen en heeft heeft hij een deel betaald van de reparatiekosten.

Gelijk na de reparatie stonden we weer stil, maar nu met een andere storingscode welke te maken heeft met een druksensor op de brandstofrail.
Deze storing zat er ook al in toen we vanaf de garage terug reden naar huis, maar hebben hier geen aandacht aan besteed omdat we dachten dat dit door de EGR kwam.

De auto nogmaals naar de garage gebracht en de druksensor en brandstoffilter laten vervangen.
We gingen er nu vanuit dat alles opgelost zou zijn, maar helaas... op weg naar Limburg stonden we alweer stil bij Beilen met dezelfde storing.

Na veel geduld en wachten toch een leuk weekend gehad, maar helaas veel stil gestaan langs de weg.
Ik ben er helemaal klaar mee en wil graag tot een oplossing komen met de verkoper.

- Voor dat ik de auto ging kopen, hebben we eerst gekeken of het bedrijf bekend is en goede reviews heeft. Dit was het geval.
- Op 31 maart hebben we een proefrit gereden en niks gemerkt, helaas mochten we maar 10min rijden omdat hij maar 1 nummerplaat had. De storing treed alleen maar op bij een warme motor en +/- 130kmh. We hebben dus niet echt de tijd gekregen voor een goede test.
- De verkoper heeft mij op 31 maart laten weten dat het een goede auto is welke ook goed onderhouden is en dat er niks aan mankeert.

De verkoper wil de auto ophalen en opnieuw verkopen voor ons, maar krijg er veel minder voor terug als waar we hem voor gekocht hebben.

Welke rechten heb ik en kan ik de koop ontbinden?

woensdag 23 mei 2018