Auto voor €10,250 gekocht van particulier, tijdens aankoop niks te merken aan auto, achteraf kosten van €3,000

Opgelost!
3 reacties

Zaterdag ochtend auto wezen bezichtigen(particulier) , hij heeft wel 20x herhaald at het een prima auto is, niks miss mee. allerlei keuring mocht volgens hem. bij een lokale auto garage even naar laten kijken. kwam wat geluid bij koud starten. garage zei multiriem kostenplaatje rond 400. geen verder meldingen op dashboard niks. auto aangeschaft, naar huis gereden. zaterdag& zondag moeten werken helaas geen gebruik van de auto kunnen maken. maandag auto naar een bedrijf gebracht omdat ik zeker wou zijn van de kosten, tijdens mijn rit naar de garage ging de motormanagement lamp branden. auto heeft een dag overnacht bij de garage, voor een koude motor start en diagnoses. eind resultaat van rapport uit te lezen is dat de motormanagement code gewist is, en dat er waarschijnlijk iets met de nokassen is wat weer gelinkt moet zijn aan de distributieketting. reparatie van rond de €3000. wat ook best frappant is dat de auto afgelopen augustus een grotenbeurt heeft gehad kosten rond de €2000, hier is een bon van. en erna gaat de auto in verkoop (hij gaf aan de auto een poos op autoscout te hebben staan). ik heb de beste man nog niet gebeld, heb net 10 minuten geleden de auto opgehaald.. nou heb ik lopen rondneuzen op het internet en schijnt dat ik hem eerst moet bellen, en vervolgens een brief moet sturen mits hij niet mee wilt werken. echter is mijn vraag in hoeverre sta ik sterk ?

dinsdag 31 oktober 2017