In 3 maanden auto economisch total loss

2 reacties

Begin Februari 2018 hebben wij een andere auto gekocht bij een garagebedrijf.
We kwamen uit bij en bedrijf op 75 km afstand.

Afgelopen week merkte ik een branderige lucht bij mijn linker achterwiel, en na een bezoek aan mijn eigen garage bleek de remklauw kapot te zijn, waardoor de rem bleef aanlopen.
Omdat wij ook al een paar keer een storingslampje hebben zien opkomen, hebben aan onze eigen garage gevraagd om eens goed naar de auto te kijken.
Er bleken zoveel punten aan te mankeren, dat de auto waarschijnlijk financieel total loss is door opstapelende reparaties.
Een korte samenvatting van de punten die door mijn eigen garage aangeven zijn:
-ABS ring rechts voor gescheurd.
-remleiding vertonen zware roest waar beter naar gekeken moet worden wegens apk richtlijnen. Putroest of oppervlakkig?
-Remklauw links achter defect. Moet mét remblokken vervangen worden.
-Roestgat onder de deur rechts achter.
-Einddemper uitlaat niet deugdelijk opgehangen.
-Aircoradiator is zwaar beschadigd, waardoor deze niet koelt. (was in de winter niet te controleren op werking met de proefrit)
-Storing in de automatische versnellingsbak (gear selector)
-Storing motormanagement systeem
- lekage thermostaat behuizing.
-Ruitenwissemotor achterklep is defect
-Radio is al vervangen omdat deze regelamtig uitviel door een elektrische storing.
Uiteraard hebben nu dus geen prettig gevoel meer met deze auto, ook al zouden we hem laten repareren.
Wij willen er vanaf, en het liefst ons geld terug. Dit inclusief de verreden bnzine, en en vergoeding voor de al gedane reparaties. Wat zijn onze rechten hiermee, en Hoe moeten we dit nou aan pakken?

vrijdag 4 mei 2018