mankementen met scooter

3 reacties

Ik heb 26 Jun jongsleden een tweedehands scooter gekocht bij een Potter garagebedrijf/scooter in Renkum via een kennis .Na nog geen 2 weken mankementen de elektrische starter doet het niet en met de kick starter moet je hem 5/6 keer aantrappen zodat ie het wilde doen,mijn kennis heeft de garage gebeld en hem verteld wat er met de scooter aan de hand was.Ik woon in Nijmegen dus onze kennis moest hem even brengen dan zouden ze er naar kijken ,na 3 dagen kreeg ik hem terug en gelukkig doet ie het.Maar later die week start ie weer niet dan krijg ik hem weer aan de praat met een accu oplaaier zo blijven we ander halve maand door gaan maar ik heb hem nodig voor naar mijn werk te gaan en dat is allemaal bosrijk ebied dus ik hoopte niet dat ik stil kwam te taan midden in het bos.Begin Sept kom ik weer stil te staan gelukkig bij een winkel centrum ,ik heb 3 kwatier geprobeerd om hem aan te krijgen maar vergeefs daarom heb ik een scooter monteur gebeld die kwam kijken die kreeg hem ook niet aan de praat en heeft hem mee genomen voor reparatie.Hij belde me met de mededeling dat het er niet goed uit zag als eerste is het cdi kastje kapot de kleppen waardoor hij olie lekt op de bedrading de bedrading is aan elkaar gemaakt met kroonsteentje voor huishoudelijk gebruik en de contact slot hoort er niet in die geeft ook kortsluiting .Ik heb de scooter voor 300-,Euro gekocht en als ik hem weer goed wil hebben kost het me tussen de 200/300 euro.Ik heb de garage gebeld om te kijken of hun met een oplossing kunnen komen ook omdat ik het ze niet kan bekostigen.In eerste instantie was stond hij me redelijk te woord maar toen ik hem vroeg wat hij er aan wilde doen zij hij me als je zoon goedkope scooter koop en je ben de deur uit heb je geen enkele garantie dus ik kan niks voor je doen omdat ik iemand anders naar de scooter heb laten kijken,en wat er binnen in de scooter is weten zij niet want ze hebben hem van binnen zogenaamd niet gezien.Met die man was niet te praten, de scooter afdeling is van zijn zoon vertelde hij en die woont in polen .Ik heb de consumentenwijzer gebeld en mijn rechten gevraagd ik heb de garage bedrijf ook een Email gestuurd om te vragen om met me samen tot een oplossing te kunnen komen maar ik krijg geen respons van zijn kant.Ik kan zelf de kosten niet betalen om hem te laten maken zodat ik naar mijn werk kan komen .Rijdende rechter kunt u me helpen ?

woensdag 13 september 2017