overstap provider

1 reactie

Momenteel studeer ik een half jaar in het buitenland. Aangezien ik hier niks aan mijn huidige mobiele abonnement heb, wilde ik tijdelijk een prepaid simkaart met mijn eigen nummer. Op deze manier hoefde ik geen abonnementskosten te betalen en behield ik toch mijn nummer. In Nederland voordat ik wegging ben ik naar [provider, gewijzigd door redactie] gegaan en heb ik alles geregeld, dacht ik. Alleen nu bleek dat ik eerst mijn nummer moest activeren door eenmaal te bellen voordat het echt in werking kon gaan. Dit heeft niemand mij ooit verteld. Hier kwam ik toevallig achter in het buitenland. Vervolgens heb ik vele malen contact gehad met [provider, gewijzigd door redactie] via de chat om het te regelen. Alleen ik werd elke keer van hot naar her gestuurd. Uiteindelijk kon ik mijn kaart toch activeren en probeerde ik het opnieuw aan te vragen. Alleen [provider, gewijzigd door redactie] pakte mijn huidige simkaart nummer niet van Ziggo. Ik heb hier ook verschillende keren voor gechat. Toen bleek dat ik een formulier moest opsturen om het op die manier aan te vragen aangezien er een fout in hun systeem. Dit hebben mijn ouders voor mij gedaan. Toen bleek dat [provider, gewijzigd door redactie] mijn wijziging naar de verkeerde tak van Ziggo had gestuurd, namelijk Ziggo teleen ipv Ziggo UPCM. Dus het was weer mislukt. Hier heb ik weer, net als alle keren, zelf achteraan moeten gaan. Aangezien me telkens niet verteld werd dat het mislukt was. Nu wil ik mijn nummer alsnog na 4 maanden overzetten. Alleen ik heb 4 maanden voor niks mijn abonnement betaald, door fouten van hen. De enige vergoeding die ze me nu willen geven is de overstapkosten naar [provider, gewijzigd door redactie], die ik eigenlijk helemaal niet heb. Dus ik krijg geen vergoeding. Ik vroeg me af wat voor rechten ik heb.

dinsdag 6 december 2016