Simpel komt contractuele verplichtingen niet na en brengt teveel in rekening

0 reacties

Mobiele telefonie en internet aanbieder Simpel komt haar verplichtingen niet na en brengt maandelijks teveel in rekening.
Vanaf 30 mei is mijn nummer overgezet naar simpel en is mijn contract ingegaan. Na 2 maanden, toen ik de instellingen voor Roaming wilde wijzigen, kwam ik er achter geen gebruik te kunnen maken van "mijn simpel" vanaf nu MS te noemen.
Wijzigen van het wachtwoord heeft geen zin, het wordt niet geaccepteerd. Dit is het moment waar ik ben begonnen te bellen met de helpdesk. Mij werd verteld dat de Technische dienst druk bezig is met het verhelpen van mijn probleem, dit speelt inmiddels vanaf begin Juli zonder dat er een oplossing in zicht is.

De derde afboeking van Simpel bedroeg opeens ruim €41,= waarop ik mijn facturen wilde inzien. Ook dit blijkt niet mogelijk omdat toegang tot MS nog steeds niet kan. Facturen opgevraagd en toegestuurd gekregen, blijkt vanaf de 2e factuur helemaal niets meer te kloppen, verkeerde bedragen, teruggeboekte bedragen, dubbele abonnementskosten berekend en ga zo maar door. Inmiddels met de laatste factuur totaal €105,= betaald terwijl €70,= + ongeveer €4,= buiten de bundel rechtmatig zou zijn geweest.

15 September een aangetekende brief aan Simpel gestuurd met een ultimatum van 15 dagen om de boel in orde te maken, hierop totaal geen reactie ontvangen en alle problemen zijn tot op vandaag 11.09 onveranderd gebleven.

Mijn rechtshulp verzekering biedt geen hulp omdat de strijdwaarde onder €175,= ligt.

Kan ik het contract laten ontbinden op basis van wanprestatie ?
Mag ik de automatische incasso blokkeren ?

Alvast bedankt voor uw antwoorden.

maandag 11 september 2017