Tweedehands auto na 1,5 maand en 1.800(!!) km kapot????

9 reacties

Hallo,

Op 10 augustus 2017 een tweedehands auto gekocht bij een autobedrijf hier in de buurt. Tijdens de testrit niets vreemds gemerkt en ook na aankoop een fijne auto. Totdat ik afgelopen vrijdag(29 september 2017) een vreemde tik in motor hoorde, ben direct naar huis gereden en de auto het weekend ook niet meer gebruikt. Vanmorgen een goede kennis langs laten komen met verstand van auto's en deze vertelde direct dat het een olieprobleem is, dus geen of te weinig olie in de auto gezeten waardoor hoogstwaarschijnlijk de krukaslagers beschadigd/kapot zijn.

Zojuist(2 oktober 2017) de verkoper gebeld met de mededeling dat mijn auto kapot is door hoogstwaarschijnlijk geen of te weinig olie. Verkoper zegt dat er voldoende olie in heeft gezeten bij aankoop, maar dat hij niet zeker weet hoe er mee is gereden(de afwimpeling die ik vooraf af verwachte). Nogmaals verteld dat ik nog geen 1.800km met de auto heb gereden en ik dus logischerwijs mag verwachten dat een probleem als dit zich niet voordoet na 1,5 maand en 1.800km.....

Verkoper zegt er niets aan te kunnen en willen doen, ook dit had ik verwacht. Ik ben van plan zometeen een aangetekende brief te versturen om reparatie/vervanging te eisen, aangezien ik voor zover ik kan lezen in mijn recht sta(melding binnen 6 maanden etc.)

Heeft iemand verder tips of handige dingen om te weten voordat ik vervolgstappen ga nemen?

Dank!

maandag 2 oktober 2017