Uitstel na uitstel van verkoper

3 reacties

Op 28 april hebben wij een hottub gekocht bij Welvaere in Barneveld, na aanbetaling van €584,99 kregen we te horen dat er een levertijd op zat van maximaal 6 weken! Dus zou die op zijn laatst 9 juni geleverd moeten zijn! Op 19 mei heb ik nog gemaild over het vervoer en heb toen besloten om hem toch te laten bezorgen, het antwoord wat ik kreeg is bezorgen kan MAAR er is bij ons door plotselinge drukte een langere wachttijd van max 8 weken dus maximale datum is dan 23 juni! Afgelopen Dinsdag gebeld of ze al wisten wanneer die geleverd gaat worden, daar kreeg ik te horen dat weten we niet want het is zo druk we kunnen geen datum geven. Ben wel ff goed boos geworden aan de telefoon want had ik niet gebeld dan hadden we gewoon niets gehoord. Ik heb daar nog mail contact overgehad bellen had geen zin was ik te boos voor en via mail kan je nog wat weghalen na die tijd en dan versturen. Antwoord kreeg ik door drukte en mis-summer vakantie van leverancier loopt alles uit. Ik heb toen aangegeven dat ik dan onze aanbetaling terug wil hebben, dit was volgens hun niet mogelijk, Helaas is het niet mogelijk om uw aanbetaling terug te storten. De aanbetaling is ervoor om de producten te reserveren die wij voor u besteld hebben! En terwijl ze net hadden gezegd dat onze hottub nog niet in productie is genomen. Ik heb ook aangegeven dat ik me aan mijn rechten en plichten heb gehouden, Ik heb ze 2 weken extra gegeven en heb ook in de mail gevraagd wat nu de leverdatum is maar die kunnen ze me niet geven.
Mijn vraag is heb ik recht om de koop te ontbinden en mijn aanbetaling terug te eisen of niet?

donderdag 22 juni 2017