Wat zijn mijn rechten?

2 reacties

Op 8 januari een 2e hands auto gekocht. Het is bij een garage.
Dezelfde dag nog gaat het lampje branden van de motormanagement en de lambdasensor blijkt kapot te zijn. Ik dacht ik laat het maken en ach, alles kan met een 2e hands auto. Nieuwe sensor erin, en het lampje blijft branden. De eigenaar van de garage was vanaf het begin op de hoogte, en hij gaf aan om maar gewoon door te rijden en het te negeren. Hij had de naam van een andere garage doorgegeven, maar de kosten €200 moest ik zelf betalen. Nu blijkt dat de auto nog meer mankementen heeft, zoals de remmen, waarvan hij had aangegeven dat het alleen de schijven waren, en ook hier zou hij regelen dat het goedkoop kon worden gedaan, maar ook hier zou ik zelf de kosten van moeten betalen.
De auto staat nu bij de garage, sensor is geplaatst, maar het lampje blijft branden, dus er is nog meer aan de hand.
Achteraf blijkt dat op de papieren van de keuring aangegeven was dat de remmen niet in orde zijn, dit had hij wel vermeldt, maar dat de fuseekogel ook vervangen dat heeft hij verzwegen en de informatie op het keuringsbewijs afgeplakt met zijn bedrijfssticker.
Ik heb hem een brief gestuurd waarin ik vermelde dat ik de koop ongedaan wilde maken en de kosten voor de sensor terug wilde. Hij heeft hierop gereageerd dat hij de oplossing van hem het beste vond. Een oplossing waarin hij een bedrijf regelt, maar waarin de kosten bij mij liggen.
Ik heb getekend voor de auto zonder garantie, maar de problemen begonnen diezelfde dag al en hij heeft informatie verzwegen en zijn oplossing wil ik niet akkoord mee gaan.

Wat zou ik kunnen doen?

zaterdag 20 januari 2018