Wat zijn mijn rechten als klant?

0 reacties

Na nog geen maand mijn witgoude trouwring te hebben gedragen, is een diamantje eruit gevallen, de ring niet meer ovaal en de gerhodineerde laag verdwenen waardoor de ring goud is geworden. Na onderzoek bij de leverancier blijkt dat de graveerder de ring te stevig tussen de klemmen heeft gezet. Hierdoor zijn krasjes onstaan en daarom heeft hij de ring gepolijst. Wanneer een witgouden ring wordt gepolijst, verdwijnt de gerhodineerde laag. Daarnaast heeft het graveren ervoor gezorgd dat de ring verbogen is waardoor het diamantje onder te grote druk eruit gesprongen is. 

Kortom: de trouwring die we hebben gekocht had bij aankoop al meerdere gebreken. De leverancier wil de ring nu herstellen maar eigenlijk vind ik dat ik recht heb op een nieuwe, in goede staat verkerende, trouwring.

Welke rechten heb ik als koper? Heb ik het recht om een nieuwe ring te eisen? Of heb ik hier geen rechten in omdat de verkoper het recht heeft om te bepalen of hij mijn ring repareert of mij een nieuwe ring aanbiedt?

donderdag 17 mei 2018