Waterschade na bezoek loodgieter

4 reacties

Loodgieter gebeld ivm langzaam weglopend water in de douche, daarbij paar druppels water door het ondergelegen plafond gezien, vervelend maar niet dramatisch. Loodgieter heeft daarop de douchekraan en wastafelkraan in de badkamer vol opengezet en is beneden gaan kijken of hij water door de rioolbuizen hoorde gaan. Ik kom binnen en zie het water van de trap stromen, langs plafond lopen en blijkt de overloop, slaapkamer en de volledige badkamer blank te staan.
Daarop als een gek gaan dweilen uiteraard. Maar al flink waterschade aan plafond in keuken en toilet, net nieuw gelegd laminaat op de bovenverdieping kletsnat, kortom, we hebben een probleem.
Ik heb meteen aangegeven aan de monteur dat dit geen handige actie was en dat de verzekering ingeschakeld gaat worden maar ik denk zelf dat dit via de verzekering van het loodgietersbedrijf zou moeten. De monteur is degene die (terwijl wij al 2 dagen de badkamer niet meer durfden te gebruiken) de kranen openzet en daar gewoon bij weggelopen is. Wij stonden notabene als rioolverstopping badkamer aangemeld op zijn werkbrief.
Hoe pak je dit het beste aan? Heb onze eigen verzekering al ingelicht maar betwijfel of ze dit gaan vergoeden omdat bekend was dat er iets niet goed was met de waterafvoer van de badkamer. Hoop op bruikbare tips via dit forum

dinsdag 9 januari 2018