Zonnepanelenleverancier levert slecht, wat kan ik doen

Opgelost!
5 reacties

Op 5 maart, na 2 goede gesprekken met een vertegenwoordiger van een zonnepanelen leverancier en goede correspondentie per e-mail geef ik de opdracht tot plaatsing van 12 zonnepanelen.
Het bedrijf vroeg mij een aanbetaling te doen ter bestelling van de panelen. Ik maakte het bedrag over en eind april ontving ik een bericht dat de panelen waren gearriveerd en of ik een afspraak voor installatie wilde maken.
So far so good. Toen kwam de ellende. De afspraak werd afgezegd..., dit was op 30 April. Reden: ik had 12 panelen besteld in plaats van 8. Ik was natuurlijk boos en gefrustreerd maar ze beloofden naar de situatie "te kijken" en een nieuwe afspraak te maken.
Dat gebeurde. Op de nieuwe datum, 17 mei, ik had maar even vrij genomen.. belde echter 's-ochtends een medewerker op dat "de monteur gisteren door zijn rug heen was gegaan". Ik zei: "dit is de 2e keer dat jullie afzeggen, je stelt maar iemand anders teleur en je komt maar installeren". De medewerker meldde dat hij niemand kon bereiken. Ik ging naar het kantoor van het bedrijf toe en eiste dat ze de volgende dag maar langs kwamen. Ze vertelde dat ze 2 monteurs in dienst had en dat er 1 door zijn rug was gegaan waardoor ze de panelen niet konden installeren. Ze kon echter wel de overgebleven monteur de volgende dag sturen om voorbereidend werk te doen.
Ik ging hiermee akkoord. De monteur kwam en bevestigde de omvormer.
Er werd een nieuwe afspraak gemaakt op 24 mei. Er kwamen 2 monteurs. Ik vroeg aan de monteur wie ik nog niet had gezien hoe het met zijn rug ging. Toen bleek echter dat "een andere collega door zijn rug was gegaan". Zo, er waren dus meer dan 2 monteurs werkzaam.
Er werd echter weinig werk verricht, en er moesten speciale bevestigingshaken besteld worden omdat het dak wat ik heb, een ander type bevestigingshaak nodig had. Het was een niet al te vaak voorkomend type dak.
Ik wachtte af en belde op voor een nieuwe afspraak. Het bleek dat ze de haken niet op voorraad hadden.
Er gingen weken voorbij en ik ging maar eens een e-mail sturen, immers... ze hebben nu meer dan een maand nadat ze de afspraak voor installatie (30 April) maakten geen gehoor gegeven aan het installeren van de panelen.
Nu komen ze met "U heeft een speciaal dak met een bevestiging die wij niet eerder zijn tegengekomen, en we hebben een extern expert ingeschakeld". Wij hopen u over enkele dagen te kunnen berichten, wij zitten bovenop de zaak. Jaja.
Mijn vraag is, kan ik na al dit uitstel en het idee dat ik heb... de service niet aan kunnen, mijn opdracht intrekken zodat ik de reeds geïnstalleerde omvormer kan terugleveren en mijn geld terugkrijgen? Of is er nog onvoldoende om dat te verlangen gezien ze nog bezig zijn en waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd de zaak kunnen completeren? Niet al te lange tijd zal naar mijn mening echter al gauw nog zeker een maand duren gezien alle excuses die ik al heb gehoord en bovendien de leugen dat ze "2 monteurs in dienst hadden" terwijl is gebleken dat er meer zijn.

Daarbij komt ook nog eens dat toen de 2 monteurs bij mij kwamen... er één meldde dat hij die maand al 50 uur heeft overgewerkt en het nogal beu begint te worden.

maandag 11 juni 2018