Wat kan ik doen?

0 reacties

In het voorjaar kreeg onze auto motorproblemen. Omdat we nog erg blij zijn met de auto, kozen we ervoor een andere (tweedehands) motor te plaatsen. We kochten een motor met drie maanden garantie, 90.000 km. op de teller. De leverancier die de motor aan ons verkocht, kon die niet zelf inbouwen. Daarvoor zijn we naar een merk-garage gegaan. Toen de motor ingebouwd was, werd daar meteen gemeld dat er iets aan de motor mis was. Mijn man is toen met de auto naar de verkoper van de motor gegaan. De medewerkers in zijn werkplaats vonden ook dat de motor vreemd klonk. De eigenaar hield vol dat de motor goed was. We moesten er maar gewoon mee gaan rijden. Mocht er toch iets mis zijn, dan kregen we van hem een andere motor. We zijn toen nog bij twee andere garages geweest. Die vertelden dat het geluid dat we hoorden, ook de kleppen konden zijn. Dan zou er niets aan de hand zijn. Omdat de verkoper zelf niet kon in-en uitbouwen, wilden we het even aankijken: opnieuw een motor in laten bouwen zou ons weer €1.600,00 kosten. Op vakantie in het buitenland ging het mis: de geluiden werden erger en uiteindelijk stopte de motor ermee. Na de ANWB gebeld te hebben, nam mijn man contact op met de verkoper van de motor. Die hield vol dat aan de motor niets mis was. We konden van hem onderdelen krijgen om het probleem te verhelpen. Bij de garage bleek al snel dat de motor eigenlijk niet te redden was. Omdat pas bij het uit elkaar halen van de motor duidelijk is wat er vervangen moet worden, is dat een heel prijzige reparatie. Weer een andere motor inbouwen zou op hetzelfde uitkomen. Mijn man heeft de verkoper gezegd dat hij dan ook de helft van de reparatiekosten moest betalen. Dat wil hij niet. Wat heb je nu aan garantie op een motor als het je sowieso geld gaat kosten om van die garantie gebruik te maken? En is het normaal dat een motor die zogenaamd 90.000 km op de teller heeft er 4.000 km later mee stopt? Wat kan ik nu doen om toch nog iets van recht te krijgen?

zondag 6 november 2011