ziggo TV budget abonnement 9.47 p/m oktober 2010 automatisch omgezet in ziggo TVabonnement a 16,45 p/m . Kan dit zo maar zonder mijn permissie hiervoor ??

8 reacties

In Oktober j.l. werd er door ziggo 25,99 euro van mijn rekening afgeschreven ! Dit bedrag heb ik meteen terug laten boeken. Normaal heb ik van ziggo een maandelijkse afschrijving van 9,47 per maand. Op 15 november stuurde ze mij een herinneringsfactuur nu 28,49 euro . Toen ben ik gaan bellen naar Ziggo
en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd om uiteindelijk te hore te krijgen dat mijn oude abonnement was komen te vervallen en dat ik daar een schrijven over gehad heb. De gemeente zou geen subsidie meer verlenen voor de dit budget abonnement aan Ziggo dus hebben ze mij in het standaard abonnement gezet welke 16,45 per maand bedraagt. Enig schrijven van Ziggo heb ik hier nooit over ontvangen , en ik twijfel dan ook sterk of die brief uberhaupt naar mij verstuurd is.Telefonisch heb ik met een medewerker afgesproken dat die brief althans een kopie er van alsnog naar mij verstuurd zou worden. Deze heb ik uiteindelijk niet gehad , maar wel een aanmaning van inmiddels 35,99 euro . Inmiddels weer telefonisch contact opgenomen met Ziggo
waar op ik te horen kreeg dat zij mij die brief nu echt zouden sturen , maar dat bedrag van 35,99 euro moest ik toch echt gaan betalen.
Ik vind dat Ziggo niet juist heeft gehandeld met het automatisch omzetten van mijn abonnement zonder dat ik daar overgeinformeerd ben laat staan toestemming voor heb gegeven en de herinnerings en aanmanings kosten van inmiddels 10 euro lijken mij ook unfair.
De twijfel over de brief betreffende de omzetting van het abonnement wordt nog eens versterkt daar het aanvankelijke bedrag van 25,99 euro raar is .
NORMAAL zou je verwachten mits de omzetting ingegaan was per oktober 2010 dat ik dan per die maand 16,45 euro zou moeten gaan betalen i.p.v. 9,47 maar ze zouden dat terugverrekent hebben tot 20 september van dit jaar vandaar het rare bedrag van 25,99 euro . Inmiddels ben ik ook al meer dan zes euro aan telefoonkosten kwijt aan dat bedrijf, dus het gaat me niet om die paar euro maar om het principe en om mijn rechten.
Vraag is deze automatische omzetting van het abonnement wel gerechtvaardig en moet ik de inmiddels opgebouwde invorderingskosten wel betalen????

woensdag 8 december 2010