Conflict opdrachgever

0 reacties

Beste mensen,

Ik heb een vraag, hoop dat jullie herin mijn advies kan geven.

Ik heb werkzaamheden verricht voor een opdrachtgever. Netjes mijn factuur ( 2k) opgestuurd aan het eind van de maand, begin van de maand heeft bij mij niet betaald. Dus ben ik direct gestopt. Ik voelde gelijk argwaan...Hij houdt mij 1 maand de lijn, de verwachting is dat hij mij niet gaat betalen. Meerde malen heb ik aanmaand, ook aangegeven dat ik een incasso bureau gaat inschakelen.

Nu komt hij met een smoes dat ik sleutels en passen heb van het kantoor. Ook mijn werkzaamheden niet voldeed aan zijn verwachting ( na 1,5 maand komt hij hiermee --》weer een smoes om mijn factuur niet te betalen)
De sleutels en de passen heb ik niet. Ook nooit voor getekend. Hij wil nu de kosten van de vervanging van de sleutel op mij verhalen en zodoende minderen op mijn factuur, zodat hij mij niks hoeft te betalen... Kan dat zomaar?

Ik heb hem erop gewezen de vervanging van de slot is zijn eigen keuze en verantwoording, en dat ik niet de kosten op ga dragen. Ik heb minn tijd, zweet, bloed en brandstof ingestoken, en nu zit ik met zonder geld , wel ellende.

Graag jullie advies.
Alvast bedankt.

vrijdag 14 juli 2017