centraal beheer achmea en deurwaarder syncasso
Heb in december 2013 autoverzekering opgezegd bij centraal beheer achmea. Nu beweren ze dat ik 2 maanden niet betaald heb en ze hebben naar deurwaarder gestuurd, die beweerd dat ze papieren bezorgd hebben. Die heb ik niet ontvangen, anders had ik daar op ingespeeld. Het gaat om een bedag van 75 euro van centraal beheer achmea.
Nu zeggen ze dat er een rechtzaak is geweest en een vonnis is geweest. Heb geen papier gezien, volgens mij moet een deurwaarder het toch persoonlijk overhandigen? Vooral zoiets belangrijks. Ik heb niks gezien. Nu hebben ze mijn rekening bevroren en moet ik 718 euro betalen. Kom op de 1 wijs naar de ander, ze maken mij gek. Niemand zegt wat of geeft toe, ik heb alles opgestuurd. Centraal beheer achmea beweert dat ze niks hebben, het staat op afschrift. Nu stuur ik bewijs dat die auto de maand december 2013 niet meer op mijn naam stond. Nu hebben ze dat aangepast en doorgegeven aan de deurwaarder dat die maand veranderd is.
Nu is mijn vraag: er is een vonnis geweest over 75 euro maand november december 2013. Je stuurt bewijs dat maand december auto niet meer op naam stond. Ze passen aan dat het bedrag volgens hun wat open staat 41 euro is. Dan klopt dat vonnis in mijn ogen niet meer. Dan is dat toch niet meer rechtsgeldig. Heeft iemand ervaring hiermee? Weet niet meer wat ik moet doen, ben overal geweest. Advocaat is duur en je wordt over en weer gestuurd.
Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft of kan zeggen wat ik nog kan doen. Ben overal al geweest.
Mag wel maar hoeft niet vlg http://www.wetboek-online.nl/wet/Rv/46.html .
Oke, nu heeft het incasso bureau het bedrag van 718 euro van mijn rekening afgehaald waar ik het niet mee eens ben. En wat ik al eerder schreef: achmea heb het bedrag angepast vanwege eerdere brieven van mij dat het niet klopt. Kan dan toch zomaar het bedrag afgeschreven worden terwijl het bedrag wat uitgesproken was in vonnis nu niet meer klopt met wat volgens achmea betaalt moest worden?
Dan kun je dat bedrag laten storneren: https://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_incasso
Hoe kan dat nu dat je keer op keer geen correspondentie hebt gekregen over die 2 maanden betalingsachterstand.
Was het adres wel goed?
Hoe betaalde je die verzekering? Per acceptgiro dan?
Met een automatische incasso zou dat geen probleem opleveren, tenzij er niet voldoende saldo op stond.
Heb je alsnog een afschrift van het vonnis gekregen?
Als de termijn verstreken is om in verzet te gaan tegen het vonnis, dan staat het vast, ook al klopte de inhoud niet.
Dus als het achteraf niet gaat om € 75, maar om € 41 dan maakt dat niet meer uit. Je moet dan betalen.
Achteraf kan Achmea je wel tegemoetkomen door je € 34 kwijt te schelden, maar veel schiet je er niet mee op.
Dit is de procedure:
http://www.judex.nl/rechtsgebied/incasso_%26_beslag/incassoprocedure-bij...
Je zou kunnen overwegen een klacht in te dienen bij de deurwaarder omdat je de papieren niet gekregen hebt. En verzoeken dat zij de extra kosten voor hun rekening nemen.
https://www.syncasso.nl/contact-opdrachtgevers/klachten/
Ja wij begrijpen het ook niet. Adres klopte en op mijn bankafschriften staat duidelijk dat het is afgeschreven. Ja wij hebben alles via de deurwaarder opgevraagd. Het vonnis alles ja en wat denk je, termijn was al voorbij. Heb ontzettend vaak gebeld naar achmea en naar de deurwaarder. Brieven gestuurd, telkens krijg je zelfde antwoord. Achmea zegt: je moet bij de deurwaarder zijn. deurwaarder zegt: je moet bij achmea zijn. Heb deurwaarder brieven gestuurd, mails gestuurd, je krijgt geen antwoord terug. Deurwaarder is samen gegaan met andere deurwaarder.
Dan bel je, sta je in de wacht, dan wordt er gezegd via een bandje: we willen u niet langer laten wachten, spreek je telefoonnummer in, bellen we terug dan mag je blij zijn als je na 2 a 3 dagen terug gebeld wordt. Dan ga je je verhaal weer doen, krijg je telefoniste aan de telefoon die zegt: degene die over dossier gaat is er niet of in bespreking, kan hij terug bellen? Nou je begrijpt, duurt weer 2 dagen. Dan belt hij, krijg je weer zelfde verhaal: nee je moet bij opdrachtgever zijn.
Ben verleden week naar Apeldoorn geweest. Naar achmea sturen ze weer iemand die alles noteert en zegt: ik laat iemand u terug bellen. Word je terug gebeld, zeggen ze: nee wij hebben het bedrag niet, je moet bij de bank zijn. Laat je weer afschrift zien, het is eraf, het boeit ze niet om met een oplossing te komen.
Toen gelijk doorgereden naar Amsterdam, naar deurwaarder. Telefoniste gesproken, uitgelegd alles. Achmea had ondertussen een mail gestuurd dat wij daar geweest waren. Zij begreep er ook niks meer van. Zij heel de tijd bellen, nu is het zo: degene die mijn dossier behandelde is weg of zo. Nu doet iemand anders het. Zij heeft een spoedmail gestuurd en we zouden verleden week gebeld worden. Nou je raad het al, ben nog steeds niet gebeld, maar de bank heeft wel die 718 euro overgemaakt naar de deurwaarder.
Snap je dat we gek worden? Je bent een leek en schiet er gewoon niks mee op. Ik wil gewoon weten wat ik nog kan doen. Klachten ingediend, krijg je te horen: heel vervelend. Ja daar heb ik niks aan.
Iemand nog een idee wat ik kan gaan doen?
Dat je overstuur raakt dat er plotseling zo'n groot bedrag van je bankrekening wordt afgehaald en je weet van niks, kan ik mij voorstellen.
Ik begrijp dat alle correspondentie, inclusief de post van de deurwaarder naar een verkeerd adres is gegaan.
Je kon niet naar de rechtszaak, want je wist van niks en je kon niet meer tegen het vonnis in verzet want die 4 weken waren al verlopen.
Dan is er nog een mogelijkheid, nl. binnen 4 weken nadat je bekend werd dat er een vonnis ten uitvoer is gelegd.
Heeft de deurwaarder je daar niet op gewezen?
Wanneer kwam je er achter dat er een vonnis was?
Zijn die 4 weken al verstreken?
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001827/EersteBoek/Tweedetitel/Achtsteafde...
Hun zeggen dat ze de post bij ons in de brievenbus hebben gedaan, nou ik heb niks gezien of gevonden en dat win je niet van ze. Ja toen wij erachter kwamen dat er beslag op de bank lag, heb ik gelijk deurwaarder gebeld en de papieren opgevraagd die hun zogezegd in de brievenbus hadden gedaan.
Uiteindelijk anderhalve week later kreeg ik de papieren en toen had ik nog 1 week de tijd om in verzet te gaan. Ben bij advocaat geweest, na gevraagd die zeiden daar is geen tijd meer voor en als het kon, ik kan advocaat niet betalen.
Ik kwam erachter dat er een vonnis was geweest toen ik die papieren kreeg, dus voor mijn gevoel is er een spel gespeeld. Of zolang mogelijk uitrekken zodat we niks meer konden doen. Advocaat zei ook: hun kijken naar het vonnis, niet naar het bedrag van de deurwaarder.
Het vonnis stond op 121 euro wat nu niet meer klopt, omdat het bedrag is aangepast. En advocaat zei ook: het kost je veel te veel geld. Hij is inclusief ongeveer 200 per uur. Dan ben ik weet ik hoeveel geld kwijt om een vonnis van 121 euro. Al met al nu met de deurwaarder kosten zijn we 718 euro kwijt.
Heb je nog een idee wat ik kan doen? Ik weet het niet meer.
De verzetstermijn is verstreken.
Dat betekent dat je niets meer aan het vonnis kunt veranderen.
Helaas, die € 718 ben je kwijt.
Heb je niets meer gehoord van degene die je vorige week terug zou bellen?
Misschien moet je er nog even achteraan bellen.
Je kunt op dit moment alleen hopen dat Achmea of de deurwaarder coulant zijn en je (een deel van) het bedrag willen kwijtschelden.
Ik heb nog steeds niks gehoord van de deurwaarder, di denk ik heb die 718 euro, ik ben er klaar mee. Wat adviseer je mij dat ik zowel de deurwaarder als achmea steeds blijf bellen en de brieven opsturen totdat ze gek van mij worden? Ik ben het er nog steeds niet mee eens.
Lees net op https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?p=2236191#p2236191 :
'Voor verzekeringsmaatschappijen is niet uitkeren simpelweg hun core business! 100% winst'.
Hoe kan het nu dat de deurwaarder de post bij jullie in de bus heeft gedaan en jullie niets in de brievenbus hebben gevonden?
Wat ik bedenken kan is dat je bij de gemeente (BRP) op een ander adres staat ingeschreven dan waar je woont. Ben je soms verhuisd?
De deurwaarder kijkt in de BRP en op het adres waar je daar bent ingeschreven wordt de post bezorgd.
Kijk eens op:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/persoonsgegevens/vraag-en-antwo...
Ik snap wat je bedoelt, ik begrijp het ook niet. Ik woon al 12 jaar daar. Alle post gaat goed en dit niet en het rare is, toen ik de papieren ging opvragen bij de deurwaarder omdat ik niks had, was het wel in de goeden brievenbus. Alleen was alles laat, zodat ik geen tijd meer had om stappen te ondernemen waardoor ik nu met dit zit.
De deurwaarder heeft op jouw adres de post toch niet per ongeluk of gewoon gemakshalve in de verkeerde bus oid gedaan?? Heb je de buren gevraagd?
Misschien als je een klacht indient via www.klacht.nl dat je dan wel een antwoord krijgt van de deurwaarder?
Ik heb alles al gedaan, bij de buren nagevraagd, die hebben niks. Klachten overal al ingediend waar ook, maar loop gewoon tegen een muur, ze geven allemaal zelfde antwoord.
Nog een poging.
Is er misschien in je woonplaats een straat waarvan de naam op die van jullie lijkt?
Heb je een kopie gekregen van de deurwaarder waarop staat dat de papieren in de bus zijn gedaan?
Nee er is geen straatnaam die erop lijkt. Ik heb toen ik erachter kwam dat dit is en ik geen papieren had, heb ik kopie van dossier dagvaarding opgevraagd en die hebben ze mij toen een week later opgestuurd. Daar staat wel naam enzo op, maar ik heb niks van een bewijs dat ze het in mijn brievenbus hebben gedaan toen de eerste keer.
Rcan,
Bel/neem contact op met Kanniewaarzijn, of de belbus van Kassa? Aan publiciteit hebben verzekeraars een hekel. Als zij administratieve fouten hebben gemaakt, jou daardoor hebben opgezadeld met onevenredige "invorderingskosten" dient zo'n verzekeraar dat z.s.m. te herstellen en te schikken. Jij betwist met aantoonbare bankafschriften overschrijvingen dat zij een vordering op je zouden hebben. Toch?
(Klacht indienen bij Kifid schijnt ook niet veel te helpen, die besluiten vaak in het voordeel van een verzekeraar. Zie een recente Radar-uitzending over Kifid.)
Succes!
Rcan,
ik heb recent nog zo'n situatie meegemaakt met een andere autoverzekeraar en na vele contactmomenten wist ik ook niet meer wat is moest doen. Toen heb ik contact opgenomen met mensen van http://autoverzekeringafsluiten24.nl/ en die lieten me vervolgens weten dat ik het beste even contact op kon nemen met mensen van klacht.nl. Dit zou ik je dan ook adviseren. Good Luck!