Verzekeraar keert korting schadevrije jaren niet uit met terugwerkende kracht

0 reacties

Hallo,

Gisteren heb ik een polis ontvangen van mijn autoverzekeraar (Allsecur) voor aankomend jaar. Hierin bemerkte ik dat ik maag 1 schadevrij jaar had. Enkele minuten later ontving ik een gecorrigeerde polis, waarin wel het correcte aantal schadevrije jaren in vermeld werd (6). Omdat ik dit nogal vreemd vond, heb ik de polis van vorig jaar erbij gepakt. Tot mijn schrik zag ik dat hier 0 schadevrije jaren in stonden. Na het simpel invullen van de autogegevens en schadevrije jaren op de website van de verzekeraar, zie ik dat ik meer dan 50 euro teveel heb betaald per maand, totaal dus ruim 600 euro.

Ik heb hierover gelijk contact opgenomen met de verzekeraar, maar die weigert de teveel betaalde premie terug te betalen. Mijn verzekering loopt via independer, een online verzekeringen site, maar ook zij krijgen dezelfde reactie, 'pech gehad'.

Het is aantoonbaar dat de schadevrije jaren gewoon in het algemene systeem 'Roy Data' hebben gestaan, alleen is er schijnbaar iets bij hun mis gegaan in de administratieve verwerking. Er is hierover ook mail- en telefonisch contact geweest met de verzekeraar.

Mijn vraag is, heb ik echt pech gehad met de teveel betaalde premie, of heb ik (met terugwerkende kracht) recht op dit geld? Het voelt voor mij zeer onrechtmatig dat ik zo word afgewimpeld, en zelfs geen compensatie kan verwachten.

Alvast erg bedankt voor de reacties. Ik hoop dat ik het verhaal compleet genoeg heb uitgelegd.

vrijdag 31 mei 2013