Brief advocaat en 10.000 euro boete weges onrechtmatige concurrentie?

3 reacties

Hallo,

Ik heb een webdesign bureau en 1 van mijn klanten, klant x, heeft een hair en beauty salon. Dit is een kapsalon en beauty salon in 1 pand. Klant X wilde in deze periode ook een website met webshop functie. De webshop verkocht uitsluiten echte hairextensions
De webshop is nooit echt van de grond gekomen. Er is geloof ik 1 bestelling geweest in een paar maanden tijd. Toen is de webshop offline gehaald. Een half jaar erna is het bedrijf x failliet gegaan.

Een paar maanden voordat ze failliet ging, ben ik samen een webshop begonnen in synthische haren, nep haren.
Het type van de extensions is ook compleet ander. Onze extensions zijn bedoelt om snel in en uit te halen door middel van clipjes. Van bedrijf X zijn bedoelt om vast in je haar te zette. Deze worden in je haar geweven.
Een paar maanden later heeft mijn klant een nieuwe bv opgericht met soortgelijke werkzaamheden. Ze heeft me weer benaderd voor het maken van een nieuwe website en webshop. We hebben een nieuw contract getekdn voor de bouw en onderhoud van haar website/webshop.
De website is klaar, maar de webshop is nog niet klaar. Deze moet ze zelf voorzien van producten. De webshop wordt dus niet gebruikt.

Vandaag kreeg ik een brief van haar advocaat dat ze onrechtmatige schade heeft en een schade vergoeding wil. Om te bginnen met een voorschot van € 10.000. binnen 3 dagen na dagtekening.

Mijn vraag is eigenlijk of ze aanspraak kan maken op een concurrentie beding van haar inmiddels failliete zaak ook nog geld voor haar nieuwe zaak?

Groetje Janet

vrijdag 23 januari 2015