Klant betaald niet, incasso geen resultaat

1 reactie

Ik zal een lang verhaal kort maken,

Wij hebben een poos geleden een opdracht uitgevoerd voor een klant,

Hier is komen kijken, huur van kleding, materiaal etc.
Van te voren was de prijs afgesproken, voor de speciale kleding, huur, camera en verdiensten.
Het ging om een reportage opdracht.

Hiervoor is gefilmt, gemonteerd en afgeleverd.
De klant was uitermate ontevreden met de eerste versie, dit kan gebeuren natuurlijk.

Na het maken van de tweede versie en deze netjes via wetransfer te versturen, begon het wachten.
Wij hebben meerdere keren geprobeerd te bellen, smsen en e-mailen, de klant liet niks meer van zich horen (we hadden al een voor gevoel).

Nu komt erbij kijken dat: waarschijnlijk omdat er geen bekende bnn'ers waren vastgelegd dat ze de video helemaal niet wouden. (wij mochten dit volgens het huisregelement NIET doen van de organisator in kwestie)

Nu is het dus zo dat de klant niet wilt betalen, wegens een kwalitets eis (ze reageren opeens wel na 3 maanden op een email, omtrend naar de rechter gaan, opeens spelen ze de onschuldige, geven aan niks te hebben ontvangen, dreigen met kosten die wij moeten betalen) terwijl sms verkeer iets heel anders laat zien van onze kant, ook heeft het incasso traject niks opgeleverd, geen reactie niks.

Nu is mijn vraag, sta ik in mijn recht als ik naar de rechter ga als ondernemer

zaterdag 30 juni 2012