Wie kan mij helpen? Wij denken dat wij worden opgelicht.

2 reacties

Hallo,

Ik ben hier zelf voor het eerst. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Zelf heb ik een klein bedrijfje (webwinkel) (eenmanszaak).
Ik heb een administratie kantoor benaderd die mijn aangifte omzetbelasting 4e kwartaal 2012 en 1e en 2e kwartaal 2013 wilden doen.
Vooraf heb ik alleen wat papieren afgeleverd wat nodig was.

Hun tarieven volgens de website zijn:
Aangifte inkomstenbelasting P biljet : € 66,00

Aangifte inkomstenbelasting voor de partner : € 38,50

Nu heb ik al wat communicatie problemen gehad vanuit hun kant dat ze mijn vragen niet beantwoorden.
Ik heb nu het factuur binnen gekregen met veel moeite als volgt:

Bij deze ontvangt u de declaratie voor de onderstaande, door ons verrichte werkzaamheden in week 32 t/m 37 van het jaar 2013.

Omschrijving:
Aangifte omzetbelasting 4e kwartaal 2012 en 1e en 2e kwartaal 2013 € 105,00
Verwerken door u aangeleverde administratieve gegevens 2012 en 1e halfjaar 2013 € 607,00

Totaal netto: € 712,00
21 % BTW over € 712,00 € 149,52
Totaal te betalen: € 861,52

Betaling s.v.p. binnen 15 dagen op onderstaand bankrekeningnummer o.v.v. factuur en debiteurennummer.

Wat ik heb ingeleverd is:
Alle inkomsten en uitgaves. (Alles was al uitgerekend voordat het bij hun kwam).
Ik heb maar een klein bedrijfje, ik bestel bijna alleen maar uit het buitenland dus het administratie kantoor kon daar al niets aan doen.
Het is echt niet veel geweest kwa papieren.
Zo waren er meer dingen waar ze niets mee konden doen.
Nu mijn vraag, waarom moet ik dan € 861,52 betalen?
Ik hoorde van anderen dat het al veel te veel was.
Bijna 900 euro betalen voor bijna geen werk...??
De bedragen wat hun ervoor vroegen staan ook hierboven, ze vullen dus ook € 607,00 voor het verwerken!
Het is echt NIET veel wat hun zouden moeten verwerken. Ik en anderen hebben echt het gevoel dat het verzonnen bedrag echt natte vinger werk is.

Een kennis van mij adviseert mij niet te betalen en niets te doen, ook niet als later een deurwaarder zou gaan komen.
Ik weet het nu niet meer.

P.s. dat er 3 kwartalen moesten worden gedaan komt omdat wij hiervoor waren opgelicht door een ander kantoor wat dus niets had gedaan.
Het 4e kwartaal moest zowiezo op nul staan omdat er in die periode een tussenstop was in het bedrijf.
Dus uiteindelijk is ook daar al geen werk voor geweest..

Ik hoop dat iemand advies heeft...

maandag 16 december 2013