verjaring grondstukje sinds 1971 in gebruik

4 reacties

In 1971 hebben wij een huis gekocht, vlak voor het passeren van de akte zei de toenmalige buurman/verkoper dat hij misschien nog ging verbouwen en dan wilde hij de scheidingsmuur en schuur recht trekken zijnde 8 centiaren . De buurman heeft niet verbouwd Maar in de koopakte stond huis gekocht met uitzondering van 8 centiaren De notaris had echter in de koopakte moeten zetten mits er verbouwd wordt ! Nu willen we dit stukje grond graag weer gelegaliseerd hebben omdat we wegens ziekte van mijn man de slaapkamer beneden moeten aanbouwen en dan komen we voor een deel op dat stukje grond De buren kunnen er zelf niet opkomen of ze moeten op het dak van de schuur klimmen een ladder er tegenaan zetten en dan bloempjes uit de door ons sinds 1971 gebruikte tuin plukken De huidige buurman woont er sinds 1990 en daarvoor was er een andere buurman sinds 1972 die nooit geen bezwaar heeft gemaakt dat wij die grond gebruikten in principe hoorde het ook bij ons De huidige buurman heeft ook nooit geen bezwaar gemaakt alleen nu ik gevraagd heb om het te legaliseren wordt het wat moeilijk. Mijn vraag:: is het verjaard hebben wij recht op dit stukje en moeten we er voor betalen of kan het zo in onze handen overgaan.
Uiteraard zijn de notaris en kadasterkosten voor onze rekening

vrijdag 16 juli 2010