Gekochte boxspring vertoonde na 6 maand gebreken

2 reacties

(Verhaal in het kort)

Ik heb ongeveer 2 jaar terug een nieuwe boxspringbed gekocht (3500eu)na enige tijd (+/- 8 mnd) zakte de matrassen in.

Bellen naar de verkoper, verkoper failliet.

Ik heb met de curator contact gezocht om de fabrieksgegevens te vragen en daar werkte hij aan mee, werd in contact gebracht met de failliete verkoper en had na enig aandringen een afspraak gemaakt om de klacht alsnog te bekijken.
Hij concludeerde een terechte klacht en zou de (belgiesche)fabriek inschakelen.

De alinea hierboven duurde ongeveer 1 jaar.

De fabriek heeft de matrassen opgehaald en staan nu klaar voor verzenden, want ze zijn gerepareerd/vervangen (kosteloos).

Nu moet ik opdraaien voor de transportkosten (75eu) waar ik nooit heb voor getekend heb en ingelicht ben. In mijn huidige levenssituatie vindt ik dat veel geld.

Bij de factuur (Verkoper) heb ik de voorwaarden van het CBW, zie artikel 15 lid 2. Daar staat dat de transportkosten zijn inbegrepen.

Ze zouden de leveringsvoorwaarden (Fabriek) naar me gemaild hebben, maar heb NOOIT mijn email hoeven afgeven, hebben ze niet naar gevraagd.
Ze hebben het naar een fake account verstuurd.

Heb alle smsberichten, emails (van de verkoper), rekeningen en pakbonnen bewaard.

Heb ook contact gehad met mijn rechtsbijstand, ze zeggen dat ik gewoon moet betalen en dat ik uberhaubt in de handen mag knijpen omdat het kostenloos gerepareerd is.
Maken ze zich er niet makkelijk van af?

dinsdag 2 oktober 2012