€85 kosten voor garantiereparatie van harde schijf

5 reacties

Beste,

Ik heb onlangs een Lacie harde schijf van mijn vader opgenomen. Helaas heb ik een paar maanden geleden een tikkend geluid gehoord. Ik heb contact op genomen met Lacie binnen de garantieperiode. Een medewerker van de technische dienst van Lacie heeft aangegeven dat het verstandig is om bij de winkel (A-Mac Utrecht) waar de harde schijf is aangeschaft, deze ter reparatie aan te bieden.

Gisteren kreeg ik een email met de mededeling dat de harde schijf terug is gestuurd nadat deze is nagekeken en er geen problemen werden geconstateerd. Hierbij werd ook het bedrag van €85 genoemd. Er wordt gesproken over "De onderzoekskosten voor deze reparatie zijn €85" en "Voor alle handelingen die niet onder de garantie van de fabrikant vallen (zoals bijvoorbeeld software of gebruikersfouten0 worden de gemaakte kosten (€85,- arbeidsloon per uur) in rekening gebracht." Ik kan me goed voorstellen dat er inderdaad verzend en administratiekosten zijn voor het innemen en opsturen van de schijf, maar dit niet in verhouding staat met €85. Dit heb ik aangekaart bij Lacie en een medewerker van de technische dienst was het hier mee eens.

Is het mogelijk om te bewijzen dat het bedrag van €85 niet in verhouding staat tot de gemaakte kosten?

Met vriendelijke groet

donderdag 9 december 2010