Is een winkel verplicht geld terug te geven als een product niet meer geleverd kan worden?

1 reactie

anderhalf jaar geleden heb ik een bank gekocht bij Poppeliers Woonsquare te Nieuwegein. We liepen de winkel binnen en waren meteen verkocht. Het was een knaloranje bank. De verkoper gaf ons aan dat er een levertijd was van 6 tot 8 weken. Na 10 weken hadden we nog steeds niet gehoord, dus hebben we zelf maar gebeld. Er was een probleem met de leverancier en de levertijd was wat langer. 3 weken later kon de bank eindelijk geleverd worden. Na 8 maanden ging mijn vriendin op de bank zitten en hij gaf een harde knal. Het binnenwerk bleek gebroken te zijn. De bank moest ter reparatie opgehaald worden en na 4 tot 6 weken zou hij weer terug zijn. Na 8 weken hadden we nog steeds niets gehoord en hebben we zelf maar weer gebeld. De bank bleek niet te reparen en er was een nieuwe besteld. Dit zou 2 weken duren. Na 4 weken hadden we weer niets gehoord en dus weer zelf gebeld. Er bleek een fout te zijn gemaakt, de levertijd was namelijk 6 weken. We moesten nog maar even wachten. 3 weken later hadden we nog steeds niets gehoord. Weer zelf aan de telefoon gehangen met woonsquare. De bank was nog niet aanwezig. Weer 2 weken later gebeld of er al meer bekend was. De bank bleek al aanwezig te zijn in het distributiecentrum en kon zo geleverd worden. Waarom we daar niet over gebeld waren werd niet gemeld. 2 dagen later werd de bank eindelijk bezorgd. De chauffeurs pakten de bank uit en wat bleek: De bank was in de verkeerde kleur, er zaten andere pootjes en kussen op en het hele binnenwerk van de bank was kapot, wat te zien was aan de opengescheurde onderkant. Binnen een week zou er contact met ons opgenomen worden over hoe verder. We waren het al helemaal zat en hebben meteen zelf een klachtenbrief gestuurd dat we binnen een week onze bank terug wilde en een financiele compensatie voor het al 4,5 maand zonder bank zitten en al de telefoonkosten die gemaakt waren. Na anderhalve week werden we eindelijk gebeld dat de oude bank niet meer in die kleur leverbaar is. We kunnen nu de bank in een andere kleur bestellen of een andere keuze maken. We willen niets meer met Poppeliers te maken hebben en willen eigenlijk gewoon ons geld terug inclusief een compensatie zodat we zelf ergens anders een mooie bank kunnen kopen. Volgens de mevrouw aan de telefoon is het niet eens zeker of dit wel mogelijk is. Het enige wat heel misschien mogelijk is, is dat we alleen ons geld terug krijgen. In hoeverre kunnen we nu extra kosten die we moeten maken om een nieuwe bank uit te zoeken op Poppeliers woonsquare verhalen en in hoeverre zijn zij alsnog verplicht om hoe dan ook onze bank in de goede kleur te leveren?

donderdag 16 december 2010