Factuur ontvangen van een niet meer bestaand bedrijf. Wat nu?

0 reacties

Geachtte lezer. Bij deze de volgende vraag. - In Januari 2011 hebben wij als stichting een dienst afgenomen van een horecagelegenheid. We kregen van de eigenaar toen de toezegging dat we de factuur zouden ontvangen. - In augustus 2011 is de betreffende onderneming afgebrand door brandstichting - Vandaag op (10-3-2015) ontvingen wij een herinnering van betaling omdat de accountant de betreffende eigenaar er op had aangesproken dat de betreffende betaling niet was voldaan bij het afsluiten van het boekjaar 2011 onlangs ) en sommeert de betreffende betaling alsnog te doen binnen 10 dagen. 1. Wij hebben nooit na Januari 2011 een factuur ontvangen 2. Het betreffende bedrijf is na de brand ook niet meer teruggekeerd en bestaat ook niet meer. 3. Het bedrijf staat ook niet meer ingeschreven bij de KVK 4. Op de kopie van de factuur die we ontvangen hebben staat geen datum van verzending en KVK nummer van toen het bedrijf wel bestond. 5. Er wordt BTW geheven (19%) Het toenmalige btw tarief. 6. Er staat geen datum van levering op de factuur 7. Het geld moet worden overgemaakt worden naar het rekening nummer t.n.v. het bedrijf wat uitgebrand is. Kan de oud eigenaar van zo'n bedrijf ons dan een herinnering sturen en moet deze nog worden betaald ?

dinsdag 10 maart 2015