Garantie vervallen door verhoging van de prijs?

1 reactie

Beste forumleden,

Een half jaar terug heb ik twee harde schijven gekocht bij een computerzaak. Deze zijn ondertussen beide defect en terug genomen door de computerzaak. Deze hebben ze getest en bleken inderdaad defect te zijn, en zijn terug gestuurd naar hun leverancier.

Nu wil/kan de computerzaak mij geen nieuwe harde schijven geven omdat deze specifieke schijven niet meer gemaakt zouden worden, en omdat de prijs van harde schijven de laatste maanden erg omhoog is gegaan kunnen ze mij niets gelijkwaardig leveren.

Voor eenzelfde soort schijf (1,5 tb) zou ik ruim 80 euro moeten bijbetalen (voor twee schijven).

Dat er een prijsverhoging is in harde schijfland wil toch niet zeggen dat mijn garantie is komen te vervallen?

Ze bieden overigens wel aan om het aankoopbedrag te retourneren, maar dat wil ik uiteraard niet, ik wil de twee harde schijven...

Deze vragen heb ik:

Moet ik akkoord gaan met terugbetalen van het aankoopbedrag?
Heb ik inderdaad pech dat de prijzen hoger liggen of heeft de winkel/leverancier pech?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

woensdag 7 maart 2012