Laptop defect na 1,5 jaar

6 reacties

1,5 jaar geleden kocht ik een laptop bij Norrod.nl in Groningen, 1 jaar garantie staat er op de factuur. Nu 1,5 jaar later is het moederboard defect en gaat reparatie zo'n € 400,- kosten. Volgens mij zegt de wet dat je er vanuit mag gaan dat een produkt een bepaalde tijd meegaat en er in die tijd dus sprake is van garantie.

Ik stuur vervolgens een mail sturen naar Norrod, krijg daar als reactie: "U mag dit formulier invullen: https://www.norrod.nl/retourformulier/retourformulier.aspx

U kunt aanvinken voor product defect binnen garantie.

Wij zullen deze dan goedkeuren en contact met u opnemen voor de reparatie."

Na het formulier ingestuurd te hebben komt enkele dagen later de reactie van Norrod. "Helaas is uw retouraanvraag afgekeurd.

Onze klantenservice heeft de volgende opmerking gemaakt:(indien van toepassing)
norros is in september 2011 failliet gegaan en overgenomen door de paradigit group. op uw product zit 1 jaar fabrieksgarantie."

Dan maar een mail naar de paradigit group, hun reactie: "
U wilt aanspraak maken op de garantie. Norrod is failliet gegaan en inderdaad overgenomen. De garantie van de oude klanten van Norrod is daarmee komen te vervallen. U kunt in samenspraak met de fabrikant het artikel aan hen retourneren. Zo krijgt u alsnog de garantie die u nodig heeft om dit defect te verhelpen."

De curator van Norrod dan, die geeft aan dat bovenstaande reactie van Paradigit juist is, je moet bij de fabrikant HP zijn.

En wat zegt HP? Mijnheer u heeft geen garantie meer op deze laptop.

Wat zijn onze rechten ? Kunnen wij nog ergens aanspraak maken op garantie ?

donderdag 11 oktober 2012